خوشحالی کاذب متولیان گردشگری از افزایش تعداد مسافر

96
در حالی اداره کل گردشگری و میزاث فرهنگی از حضور۴ میلیون نفر مسافر و۷ میلیون نفرشب اقامت، بعنوان دستاورد حضور گردشگران در تعطیلات ۳ روزه هفته گذشته یاد می‌کند که عمده این گردشگران نه در هتلها و مراکز اقامتی رسمی بلکه در زیر پلها و حاشیه پیاده روهها اقامت داشتند و ارزش افزوده ای جز ترافیک و تولید زباله برای گیلان سوغاتی نداشتند.
به گزارش شلتوک به نقل از مرور،روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبرداد: در شهریورماه امسال بیش از ۲۰ میلیون مسافر وارد استان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.
«ولی جهانی» گفت: در تعطیلات سه روزه هفته گذشته، در آمار ورود مسافران به استان حدود ۹۶ درصد و بیش از ۱۰۰ درصد در اقامت مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم. درصد اشغال تخت‌های مراکز اقامتی در این بازه زمانی نیز بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.
 ابراز خوشحالی متولیان گردشگری استان از افزایش ورود گردشگران به استان و ابراز رضایت از اشغال صد درصدی تخت‌های اقامتی اماکن گردشگری رسمی و غیر رسمی در حالیست که این استان در سالهای اخیر همیشه با کمبود مراکز اقامتی مجاز در پیک سفر به استان مواجه بوده و تعداد زیادی از گردشگران در هتل پیاده روها اقامت و اسکان یافتند.
در این میان تنها ترافیک، ازدحام در مراکز گردشگری، تولید زباله و کمبود بنزین حاصل حضور پر تعداد گردشگران بوده که تاکنون هیچگونه ارزش افزوده‌ای برای توسعه استان به همراه نداشته است.
کمبود هتل و اقامتگاه‌های بومگردی در سالهای اخیر درحالیست که علیرغم صدور مجوزهای بدون نام در صنعت گردشگری، سرمایه گذاران انگیزه و تمایلی برای حضور در این بخش ندارند.
سال گذشته مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی استان از صدور مجوز ساخت یک هتل ۵ ستاره در مسکن مهر رشت خبر داده بود که تاکنون از شروع عملیات احداث آن خبری نشده است. همچنین ساخت هتل ۲۲ طبقه در خیابان پرستار رشت نیز به کندی پیش می‌رود.