اولین گروه گردشگران ایرانی بدون ویزا وارد روسیه شدند

94

لغو روادید گردشگری ایران و روسیه که در قالب آن گروه های ۵ تا ۵۰ نفری می‌توانند بدون نیاز به ویزا و در قالب سفر با تورهای گردشگری به دو کشور سفر کنند، اجرایی شد.

نخستین گروه از گردشگران ایرانی در نخستین سفر خود به قفقاز شمالی و ۵ استان این کشور رفتند و تابلوی مسافت ۱۱۶۹ کیلیومتری تهران – قفقاز را بر یکی از ایالت‌های قفقاز شمالی روسیه نصب کردند.

ورود بدون ویزای نخستین گروه گردشگران ایرانی به روسیه به اندازه ای برای مقامات آن کشور اهمیت داشت که وزیر اقتصاد و توسعه گردشگری روسیه برای میزبانی از اعضای نخستین تور بدون نیاز به روادید به استقبال اولین گروه از ایرانیانی که با هدف عملیاتی شدن پروسه لغو روادید ایران – رئوسیه به خاک آن کشور رسیدند رفت و از جاذبه های گردشگری روسیه برای آن‌ها و اهمیت لغو روادید گردشگری برای تبادل گردشگر میان ایران و روسیه خبر دادم

مارینا ساسیکووا گزارشگر تلویزیون ۲۴ روسیه که گردشگران ایرانی در آن کشور را دنبال می‌کند در گزارشی اعلام کرد: تورگردانان و گردشگران ایرانی به البروس رفتند و این سفر به عنوان بخشی از اولین سفر آن ها به روسیه در قالب توافقنامه لغو روادید با ایران است.

به گفته وی، «جاده پیاتیگورسک به البروس حدود دو ساعت از تنگه زیبای باکسان طول می کشد و نوار آسفالت تا پای بلندترین قله اروپا می پیچد. میهمانان ایرانی تحت تاثیر این مناظر قرار می گیرند.»ع

علی جعفرنژاد، مدیرعامل آژانس گردشگری آرین تور نیز که در این سفر حضور دارد در گفت‌وگو با شبکه ۲۴ روسیه ضمن اشاره به سفر به قفقاز شمالی روسیه گفت: «شهرهای قفقاز شمالی واقعا مناسب هستند. هتل‌های خوب، استراحتگاه‌های بهداشتی، آب سالم و غذاهای خوشمزه دارن و البته غذاهای روسی و ایرانی شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

وی با اشاره به سفر به نقاط کوهستانی روسیه افزود: «ایالت کاربادینو بالکاریا یکی از مقاصد شگفت‌انگیز قفقاز شمالی روسیه و دارای کوهستان های بسیار مرتفع است.»

وی تاکید کرد: «ایالت‌های قفقاز شمالی یکی مقاصد گردشگری ایرانی‌ها خواهد بود و فکر می کنم گردشگران ایرانی به اینجا علاقه مند شوند.»

براساس گزارش تلویزیون ۲۴ روسیه، برای نزدیک‌تر شدن به قله‌ها و تماشای چشم‌انداز رشته‌کوه قفقاز، گردشگران ایرانی که پس از پروسه لغو روادید ایران و روسیه به این منطقه ورود کرده‌اند از بلندترین تله‌کابین اروپا استفاده کردند و به نقطه ای رفتند که چهار هزار متر بالاتر از سطح دریا است