ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و گواهینامه یک روزه به مناسبت هفته فراجا

79

سخنگوی فراجا از خدمات مضاعف پلیس به شهروندان در طول هفته فراجا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک ، به نقل از ایسنا ، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری که برای تشریح برنامههای هفته فراجا برگزار شد، گفت: هفته فراجا با شعار «شهروند قانونمدار؛ پلیس خدمتگذار» از ۱۳ مهرماه امسال آغاز شده و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت. ما تلاش داریم تا در این هفته علاوه بر اینکه به معرفی دستاوردها و اقدامات پلیس در طول سال میپردازیم، خدمات مضاعفی را نیز به مردم عزیز کشورمان ارائه دهیم.
وی در ادامه گفت: در طول هفته فراجا ساعات کار مراکز شمارهگذاری و تعویض پلاک پلیس راهور تاساعت ۱۶ افزایش پیدا میکند.
معاون فرهنگی اجتماعی فراجا ادامه داد: در هفته فراجا فرآیند صدور گواهینامه و کارت خودرو و همچنین مدارک المثنی طی ۷۲ ساعت انجام میشود و از روز ۱۳ مهرماه به مدت دو هفته طرح ترخیص فوقالعاده خودرو و موتورسیکلتهای توقیفی را به مدت ۱۵ روز اجرا خواهیم کرد.
وی افزود: در این طرح خودروهای دارای دستور قضایی مستثنی هستند اما دیگر خودروها رفع توقیف خواهند شد. شرایط ویژهای هم برای رفع توقیف وجود دارد از جمله امکان قسط بندی جرائم و محاسبه مبلغ پارکینگ بر اساس مصوبه سال ۹۴ هیات دولت.
سخنگوی فراجا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت نیز گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که متاسفانه راکبان حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فاقد گواهینامه هستند. در همین راستا نیز طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت را در دستورکار قرار دادیم.
وی با بیان اینکه این طرح در ۱۵ استان کشور از جمله تهران اجرا شده است، گفت: در این طرح گواهینامه به مدت یک روز و با نصف قیمت به فرد متقاضی اعطا میشود. البته فرد باید تمام مراحل مربوط به دریافت گواهینامه و آزمونهای آن را پشت سر بگذارد، اما ما تمام این فرآیند را در یک روز قرار دادیم. شرط مهم دیگر این است که فرد متقاضی مالک موتورسیکلت باشد، البته خرید قولنامهای و … هم ایرادی ندارد.
منتظرالمهدی افزود: طبق برنامهریزیهای انجام شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، طرح گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت طی روزها و هفتههای آینده در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
به گفته سخنگوی فراجا در این هفته، از رانندگان قانون مدار و حرفه ای کامیون، اتوبوس، خودروهای سواری و البته موتورسیکلت سواران تحت عنوان طلایه داران ترافیک تجلیل به عمل خواهد آمد./ پایان پیام