گیلان به تمام گروه‌های خونی نیاز فوری دارد

65

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی A، B، AB و O مثبت و منفی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ به نقل از ایرنا؛ دکتر گیتی ایزدی‌پور گفت: علاوه بر نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در استان گیلان به ۲ گروه خونی A مثبت و O منفی نیاز ویژه است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به برودت هوا در گیلان، مراجعات مردمی کاهش یافته از این‌رو از افراد دارای شرایط اهدای خون درخواست می‌شود که یاریگر انتقال خون استان برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران باشند.
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را همیشگی عنوان کرد و ادامه داد: اگر چه در زمان حاضر، برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌های استان مشکلی نیست اما برای ذخیره خونی نیاز به مشارکت روزانه مردم برای اهدای خون است.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است./پایان پیام