شورای ترافیک آستانه اشرفیه دوطرفه شدن خیابان سردارجنگل را مصوب کرد

79

شورای ترافیک آستانه اشرفیه برای چهارمین بار در یکسال اخیر دست به تغییر نقشه تردد این شهر زد و اینبار خیابان سردار جنگل را دوطرفه کرد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ نشست شورای ترافیک به ریاست فرماندار آستانه اشرفیه تشکیل شد و در این نشست مهم ترین مسائل ترافیکی شهرستان ازجمله، اصلاح نقاط خطرآفرین، حذف سرعت کاه های اضافی، ایجاد چندین سرعتکاه جدید، پیگیری ایمن سازی جاده آستانه به کیاشهر مطرح شد و در هر مورد تصمیماتی اخذ شد.
اما مهم ترین مساله مطرح شده در این نشست تغییر در نقشه ترافیکی شهر آستانه اشرفیه از جمله تغییر خیابان سردار جنگل از یک طرفه به دوطرفه، بودن یا نبودن خط ویژه تاکسی و باز یا بسته بودن میدان معین مطرح شد.
در این نشست اعضای شورای ترافیک با بررسی زوایای مختلف مبحث ترافیک شهری پیشنهاداتی از جمله برگشت به خیابان های یکطرفه، نصب جداکننده وسط خیابان امام، نصب چراغ راهنما یا استفاده از همیار پلیس در میدان معین، حذف خط ویژه تاکسی و ایجاد دوربرگردان در میدان معین را مطرح کردند.
در پایان نشست سه ساعته شورای ترافیک دوطرفه شدن خیابان سردارجنگل با ساماندهی دستفروشان سطح خیابان و نصب جداکننده وسط در خیابان امام حدفاصل میدان معین تا حرم مطهر مصوب و شهرداری آستانه اشرفیه موظف به اجرای این مصوبات شد.
شورای ترافیک آستانه اشرفیه ابتدا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ در یک طرح ترافیکی کارشناسی نشده که شهردار وقت تهیه کرده بود، خیابان های امام و سردارجنگل و چندین کوچه را یکطرفه کرد که از ابتدای اسفند پارسال اجرایی شد، پس از اجرای آن اعتراضات زیادی از سمت شهروندان صورت گرفت تا جاییکه شورای ترافیک در تاریخ ۱۹ تیرماه دوباره تشکیل شد و اینبار رأی به بازگشت خیابان های یکطرفه به همان حالت دوطرفه رأی داد که البته بدلیل نبود شهردار اجرایی نشد.
با حضور داداشی در شهرداری آستانه اشرفیه و تصمیم وی برای بازگشت طرح یکطرفه شدن خیابان ها به حالت سابق، شورای ترافیک یکبار دیگر در تاریخ ۳۰ مهرماه تشکیل شد و اینبار به دوطرفه شدن خیابان امام و باقی ماندن خیابان سردار جنگل بصورت یکطرفه رأی داد، البته بسته شدن آزمایشی یک سمت میدان معین و میدان آیت الله وحید هم از دیگر مصوبات این نشست بود که اینبار با قاطعیت توسط شهردار جدید اجراشد.
با گذشت نزدیک به یک ماه از این تغییرات و اعتراضات زیاد شهروندان به ویژه در مورد یکطرفه بودن خیابان سردارجنگل بازهم شورای ترافیک به این موضوع پرداخت و اینبار ۲۷ آذرماه تصمیمات اخیر اتخاذ شد.
البته در آخرین نشست شورای ترافیک این موضوع هم مطرح شد که شهرداری با گرفتن مشاور کاربلد، طرح کامل ترافیکی برای شورای ترافیک بیاورد و این به معنای آنست که باید منتظر تغییرات دیگری در آینده باشیم./پایان پیام