امسال زمین لرزه ۴۲ بار گیلان را لرزاند

82

رئیس مرکز لرزه نگاری گیلان، خبر داد: چهار ایستگاه لرزه‌نگاری در لاهیجان، رودبار، رضوانشهر و آستارا از ابتدای سال تاکنون ۴۲ زمین لرزه را به ثبت رساندند
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ به نقل ازایسنا؛ گیلان رئیس مرکز لرزه نگاری گیلان، با بیان اینکه مرکز لرزه نگاری استان گیلان در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۴۲ زمین لرزه را به ثبت رسانده است، گفت: در حال حاضر چهار ایستگاه لرزه‌نگاری در لاهیجان، رودبار، رضوانشهر و آستارا فعال است.
احمد شکرزاده در گفت وگو، با بیان اینکه مرکز لرزه نگاری استان گیلان در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۴۲ زمین لرزه را به ثبت رسانده است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین زمین لرزه ۲۳ آذرماه در لوندویل با بزرگی ۴.۵ ریشتر تعیین محل شده است.
وی شهرستان تالش را با ثبت ۱۵ زمین لرزه، لرزه خیزترین منطقه استان دانست و افزود: رودبار با ۱۰ زمین لرزه، آستارا با شش زمین لرزه، رضوانشهر با چهار زمین لرزه و رودسر با دو زمین لرزه به ترتیب بیشترین فراوانی را در ثبت زمین لرزه داشته‌اند. همچنین در هر کدام از شهرستان‌های آستانه اشرفیه، خمام، سیاهکل، شفت و ماسال یه زمین لرزه به ثبت رسیده است.
رئیس مرکز لرزه نگاری گیلان تصریح کرد: طی مدت مذکور چهار مورد زمین لرزه را با بزرگی یک تا ۱.۹ ریشتر، ۳۲ مورد را با بزرگی دو تا ۲.۹ ریشتر، پنج مورد را با بزرگی سه تا ۳.۹ ریشتر و یک مورد را با بزرگی بین چهار تا ۴.۹ ریشتر ثبت کردیم.
شکرزاده از افزایش وقوع زمین لرزه‌های با بزرگی دو تا سه ریشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار ایستگاه لرزه نگاری در لاهیجان، رودبار، رضوانشهر و آستارا فعال است.
وی با اشاره به نیاز استان گیلان به چهار ایستگاه لرزه نگاری جدید در شهرستان‌های رودسر، فومن، شفت و تالش، متذکر شد: با توجه به وجود گسل‌های متعدد در استان گیلان از جمله رودبار، آستارا، لاهیجان، خزر و ماسوله، بهتر است که در مجموع، ایستگاه‌های لرزه‌نگاری استان را به هشت ایستگاه فعال برسانیم./پایان پیام
شلتوک زلزله گیلان را لرزاند