اصرار دولت بر اشتباه پارسال/تغییر ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد

30

به گزارش شلتوک به نقل  از وزارت نیرو، “مصطفی رجبی مشهدی” با اعلام این خبر گفت: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می شود که براساس آن ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور تغییر می کند.

بر اساس این خبر بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ٦ صبح تا ١ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ٨٥٠ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ را به همراه داشت.

نکته جالب در اعلام این خبر این است که سال گذشته نیز با اجرای این طرح موجی از نارضایتی ها در بین کارمندان به وجود آمد و سبب ایجاد چالشهایی در بین خانواده ها شد و علیرغم مخالفت مردم و کارشناسان اصرار هیات وزیران برای اجرای این طرح عجیب به نظر می رسد.

سال گذشته با اجرای این ساعت کاری نظم زندگی بسیاری از خانواده ها تحت الشعاع قرار گرفت، کارمندانی که همسر شاغل در بازار آزاد دارند از این مسئله ناراضی بودند و تداخل برنامه زندگی کاسبان و کارمندان بسیار آزاردهنده توصیف می شد. قطعا کارمندی که ساعت ۶ صبح باید سرکار حضور داشته باشد شب گذشته نمی تواند زمان زیادی را با همسر خود که در بازار آزاد شاغل است و دیر به خانه می آید بگذراند.

همچنین والدین شاغل این مسئله را  مغایر با سیاست های تحکیم خانواده و فرزندآوری می دانند ، چرا که ساعت کاری والدین شاغل با مهد های کودک ، مدارس و با یکدیگر همخوانی ندارد.

همچنین بسیاری از کارمندان با توجه به تجربه سال گذشته ابراز می کنندکه ارباب رجوع زودتر از ساعت ۸ صبح به ندرت به ادارات رجوع می کند و از آنجایی که ادارات تا ساعت ۱ باز هستند هجمه ای از شلوغی در ساعات میانی روز به وجود می آید که سبب کندی کار و پایین آمدن راندمان و معطلی ارباب رجوع خواهد شد.

حال باید دید علیرغم مخالفت گسترده کارشناسان و مردم اصرار دولت رییسی برای تغییر ساعت کاری به جای تغییر ساعت رسمی کشور که در تمام دنیا اجرا می شود چیست؟