گلچین خبرهای ورزشی هفته آخر فروردین ۱۴۰۳

23

برترین مربی سال کشتی آسیا

پژمان درستکار، سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.
اولین گام قوی شاگردان شمسایی
تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز پنجشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف تیم ملی افغانستان رفت که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران به پایان رسید.

الفتی به دنبال شگفتی سازی

در فاصله ۱۰۰ روز مانده به المپیک پاریس، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران راهی قطر شد تا در مسابقات جام جهانی قطر به میدان برود و بتواند سهمیه المپیک این مسابقات را برای اولین بار به دست بیاورد. الفتی به همراه خیرخواه سرمربی تیم ملی راهی این مسابقات شد.

 پرسپولیس به دنبال صید بزرگ در آبادان

سرمربی پرسپولیس اکنون در دیداری سرنوشت‌ساز برابر نفت آبادان قرار خواهد گرفت و شانس این را خواهد داشت تا برای اولین بار طعم صدرنشینی را بچشد.

تیم ملی جودو ایران امروز راهی هنگ کنگ می شود

سی ودومین دوره مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان شرکت خواهد کرد.

صعود دو قایق ایران به فینال مسابقات/امیدواری برای کسب اولین سهمیه

رقابت های قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره ای المپیک پاریس از امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه با حضور نمایندگان کشورمان در توکیوی ژاپن آغاز شد.
در نخستین روز این رقابت ها دو قایق کشورمان به مصاف رقبا رفتند که قایق دو نفره کانوی مردان و قایق تک نفره مردان هر دو موفق به صعود به فینال مسابقات شدند.

صعود پورتو به فینال با درخشش و گلزنی طارمی/ ستاره ایرانی دوباره در پرتغال زنده شد

در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال پورتو با درخشش طارمی ویتوریا گیمارش را شکست داد و فینالیست شد. در دقیقه ۲۶ مهدی طارمی که از ابتدا در ترکیب پورتو قرار داشت به زیبایی پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و پایه‌گذار بازگشت اژدها در خانه شد

محرومیت یک جلسه‌ای کاپیتان استقلال

سیدحسین حسینی به یک جلسه محرومیت تعلیقی از همراهی استقلال محکوم شد. ر پایان دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم بود که یکی از هواداران زن اراکی به‌مانند جیمی جامپ‌ها به درون زمین مسابقه پرید و به سمت کاپیتان استقلال رفت. در ادامه نیز اتفاقاتی میان مسئولین برگزار کننده مسابقه و حسینی در کنار زمین رخ داد که منجر به برخی تنش‌ها و درگیری‌ها شد.

باشگاه پرسپولیس در آستانه تغییرات مدیریتی بزرگ :

باشگاه پرسپولیس به‌زودی تحت مالکیت چند بانک قرار خواهد گرفت تا بتواند مدارک خود را در جهت حرفه‌ای‌سازی تکمیل کند. در این میان بحث اینکه مالکیت باشگاه به صورت کنسرسیوم و با همکاری ۴ یا ۶ بانک خواهد بود، تقریبا قطعی شده است. اگرچه بانک شهر قرار است بیشترین سهام را در پرسپولیس داشته باشد اما این بدان معنا نیست که تصمیمات کلان این باشگاه برعهده مدیران این بانک خواهد بود، بلکه کنسرسیوم تشکیل شده به‌عنوان یک شرکت، احتمالا باشگاه پرسپولیس را زیر پوشش خود خواهد گرفت.

رونالدو در دادگاه پیروز شد

دادگاه ایتالیا باشگاه یوونتوس را به پرداخت ۹.۸ میلیون یورو (۱۰.۴۶ میلیون دلار) به کریستیانو رونالدو محکوم کرده است.زمانی که فوتبال در ایتالیا به دلیل همه‌گیری کووید در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ متوقف شد، رونالدو با تعویق دریافت دستمزد موافقت کرد و بعد از آن مدعی شده بود که باشگاه سابقش حدود ۱۹.۵ میلیون یورو (۲۰.۸۱ میلیون دلار) به او بدهکار است.

رکوردشکنی نویر در شب صعود بایرن مونیخ

کاپیتان کهنه‌کار باواریایی‌ها با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این بازی ضمن کمک به نماینده آلمان برای صعود به مرحله بعدی، رکورد بیشترین کلین‌شیت یا همان بازی بدون گل خورده در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را جابه‌جا کرد.
جنگ گلادیاتوری قاره سبز : امشب پایتخت ایتالیا شاهد نبردی جذاب از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا خواهد بود. رم و میلان دو تیم ایتالیایی از ساعت ۲۲:۳۰ برای حضور در جمع ۴ تیم مبارزه خواهند کرد.