اعطای نشان اقتصاد مقاومتی ۳۰ کارگر نمونه در آستانه روز کارگر

20
۳۰ کارگر نمونه و دست اندرکار برتر واحد‌های تولیدی گیلان امروز در مراسمی، با اعطای نشان اقتصاد مقاومتی تجلیل شدند.
استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.
دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.
وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.
سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.