حامیان رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار شلتوک با اعلام این مطلب افزود مشکل کمبود روغن کشوری است و مختص آستانه نیست و دلیل آن هم کمبود مواد اولیه کارخانجات می باشد ، اما در آستانه با نظارت شدید بر توزیع روغن وکنترل واحدهای صنفی سعی کرده ایم تا حدودی این بحران را کنترل کنیم و در حال حاضر مشکلی از بابت کمبود روغن وجود ندارد.

 

وی افزود در حال حاضربرای حل کامل مشکل روغن در حال رایزنی و تلاش هستیم تاحدود ۱۰۰  تن روغن مورد نیاز ۳۵۰۰۰ خانوارآستانه ای را تامین کنیم.

حامیان در ادامه گفت : بخش زیادی از کمبود روغن به دلیل تقاضای بیش از حد تعدادی از مردم به دلیل آشفتگی روانی بازار است که با کنترل توزیع عادلانه روغن تا حدود زیادی این مشکل مرتفع گردیده است، در حال حاضر همه فروشگاههای زنجیره ای و هایپرمارکت ها و تعداد زیادی از سوپر مارکت ها حواله خرید روغن دریافت کرده اند و تحت نظارت اداره صمت به توزیع روزانه حدود ۱۰ تن روغن مشغولند.

حامیان در پایان از مردم خواست برای کمک به کنترل آشفتگی های بازار تنها به خرید میزان مورد نیاز اکتفا کنند و از احتکار بپرهیزند تا بتوانیم دست سودجویان را از بازار قطع کنیم.