خبرگزاری فارس در سرویس فارس من که به پیگیری مسائل مطرح شده توسط مخاطبان خود می پردازد اخیرا موضوعی را در آستانه اشرفیه پیگیری کرده که در نوع خودش جالب است. این مطلب را عینا به نقل از فارس من درج میکنیم
((قطع آب در آستانه‌اشرفیه با چوب‌پنبه باعث قطع سوختن پمپ آب ما شد)) یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شده است.
مخاطب در این سوژه مطرح کرده است «اداره آب و فاضلاب آستانه برای قطعی آب در منازل مردم بدون اطلاع آن‌ها از چوب‌پنبه استفاده کرده و پمپ‌ها را سوزانده، در این شرایط سخت زندگی چه کسی پاسخ‌گو است»
حضور میدانی خبرنگار فارس در محل حکایت از قطعی آب با چوب‌پنبه داشت.
قطع اشتراک آب با چوب‌پنبه توسط اداره آبفا
یکی از مشترکین آب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب شهری باید برای قطعی آب با مالک مشترک آب هماهنگی کند، اظهار کرد: اداره آب و فاضلاب شهری به بنده اخطار قطعی آب را داد ولی چند روز بعد مأموران اداره آب بدون اجازه از صاحب‌خانه آب منزل ما را به روشی عجیب و کم‌سابقه قطع کردند.
وی با اشاره به چگونگی قطعی آب توسط مأموران اداره آب و فاضلاب شهری تصریح کرد: غروب روزی که آب منزل ما را قطع کردند، از منزل با من تماس گرفتند که آب منزل وصل نشده که من با یک لوله‌کش تماس گرفتم و بعد از مشاهده پمپ آب به ما گفت که پمپ شما به علت قطع کردن آب با چوب‌پنبه سوخته است.
این مشترک آب با تأکید بر عدم ارائه پاسخ روشن اداره آب و فاضلاب شهری بیان کرد: بعد از سوختن پمپ به اداره آب و فاضلاب شهری مراجعه کردم و مأموران اداره به ما گفت که آب شما به دلیل بدهی قطع‌شده و ما به روشی که لازم باشد آب را قطع می‌کنیم.
وی از مراجعه به سازمان بازرسی برای احقاق حق خود خبر داد و افزود: من بعد از شنیدن جواب مأموران اداره آب و فاضلاب شهری به سازمان بازرسی استان مراجعه کردم که آنان قول پیگیری این موضوع را دادند.
دلیل سوختن پمپ وصل بودن پمپ به شبکه اصلی آب شهری است
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آستانه‌اشرفیه نیز در گفت‌وگو برا خبرنگار فارس با بیان اینکه پرداخت به‌موقع آب‌بها منجر به پیشرفت در بخش‌های مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمد اداره آب دریافت پول آب استفاده‌شده از مردم است زیرا باعث پیشرفت در شهرستان و باعث حل بعضی از مشکلات آب می‌شود.
کامبیز اسماعیلی با تکذیب قطع اشتراک آب شهروندان با چوب‌پنبه گفت: ابتدا کارمندان اداره آب به شهروندان تذکر درباره قطعی آب داده و بعد از چند بار تذکر، آب را بااطلاع شهروند بدهکار قطع می‌کنند و برای قطعی آب از چوب‌پنبه استفاده نمی‌کنند.
وی با اشاره به دلایل سوختن پمپ بعضی از شهروندانی که آب منزلشان قطع‌شده بود، تصریح کرد: سوختن پمپ توسط چوب‌پنبه کاری نشدنی بوده و بنده چیزی دراین‌باره نشنیدیم و اگر موردی با سوختن پمپ مواجه بودیم دلیلش متصل بودن پمپ به شبکه اصلی آب شهری است.
یکی دیگر از مشترکین آب در آستانه‌اشرفیه نیز قطعی آب با چوب‌پنبه و سوختن پمپ آب را تأیید کرده است.
باتوجه به اظهارات متناقض مطرح شده و هزینه هنگفت خرید یا تعمیر پمپ‌های آب، نیاز به ورود دستگاه‌های نظارتی و بازرسی میدانی برای جبران هزینه‌های خسارتی در صورت اثبات ادعای مشترکان ضروری است.