سایه استیضاح بر شهرداری رشت

221

در جلسه شورای شهر ۶ عضو از پاسخ های سید امیرحسین علوی شهردار رشت قانع نشدند
به گزارش پایگاه خبری شلتوک،به نقل از ایرنا: سیدامیرحسین علوی شهردار رشت که هفتم مهرماه امسال به این سمت انتخاب و منصوب شد، عصر امروز شنبه با حضور در جلسه فوق العاده و علنی شورای شهر به تعدادی از سوالاتی که پیش از این توسط ٩ عضو شورای اسلامی این شهر مطرح و به وی ارائه شده بود، پاسخ داد.
شهردار رشت در پاسخ به سوال اعضای شورا مبنی بر سهل انگاری در پیگیری مشکلات مطرح شده در سامانه ۱۳٧ (سامانه پاسخگویی طالبات مردمی شهرداری ها) گفت: سامانه ١٣٧ دغدغه همه ما در مجموعه شهرداری است، تمام مدیران شهرداری را مکلف کرده ام که پاسخگوی مردم و رفع مشکلات آنان باشند.
سیدامیرحسین علوی با بیان اینکه بیشترین تقاضا در تماس های ١٣٧ موضوع آسفالت است اظهار داشت: به رغم همه مشکلات اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شده و در حال انجام است.
وی تخلفات ساختمانی و برخی دیگر از تخلفات را از دیگر تماس های مردمی با سامانه ١٣٧ عنوان کرد و افزود: نظام کنترل و راه اندازی نرم افزاری در این ارتباط در دستور کار است که به زودی عملیاتی خواهد شد.
شهردار رشت در پاسخ عدم رفع نواقص پل های عابر پیاده این شهر گفت: در مورد پل جانبازان رشت بیش از ١٠ سال پیش قرارداد منعقد شده بود و ٢ ماه اخیر در دوران مسئولیت بنده را شامل نمی شود.
علوی با بیان اینکه این پل به صورت پله ثابت استفاده می شد و پله برقی خراب بود، افزود: مکاتباتی با سرمایه گذار مربوطه انجام شده تا برای رفع مشکلات اقدام شود.
شهردار رشت نیز در ارتباط با تعدادی دیگر از پل های عابر پیاده سطح شهر اظهار داشت: نشست هایی برای رفع مشکلات انجام گرفته و از سرمایه گذاران خواسته شد چنانچه برای رفع مشکلات نمی توانند اقدام کند، واگذار نماید.
وی در ادامه در جواب ترمیم نشدن آسفالت های ورودی شهر علیرغم شرایط جوی مساعد گفت: در طول روز ۶ اکیپ در ارتباط با آسفالت شهر رشت مشغول کار هستند ضمن اینکه سازمان عمران شهرداری رشت جداگانه در این ارتباط فعالیت دارد.
شهردار رشت با بیان اینکه چند پیمانکار از قبل داشته ایم که در ارتباط با آسفالت فعالیت دارند، افزود: با راهداری نیز مذاکراتی انجام داده ایم که متاسفانه معطل مانده که پذیرفته اند که آسفالت ٢ مسیر شامل جاده تهران و لاکان را روکش آسفالت را انجام دهند.
علوی در ادامه درباره قدر سهم شهرداری از محل واگذاری جایگاههای سی ان جی شهرداری رشت پاسخ داد: در این مورد مناقصه و قرارداد قبل از بنده منعقد شده باید تا سال آینده صبر کنیم.
وی در پاسخ به جایگزینی روابط به جای شایسته سالاری در انتخاب مدیران شهرداری رشت اظهار داشت: در موضوع عزل و نصب ها تمام تلاشم این بود که براساس شناخت نیروها از مجموعه شهرداری انتصابات را داشته باشم.
علوی با بیان اینکه تاکنون تغییرات گسترده ای در مجموعه شهرداری انجام نشد گفت: تغییرات گسترده باید در لایه های کارشناسی رقم بخورد.
شهردار رشت در ادامه افزود: عقب ماندگی های این شهر بسیار است اگر یک واحد شویم می توانیم حق این شهر را ادا کنیم.
وی با بیان اینکه از تذکر و طرح سوال اعضای شورا ناراحت نمی شوم ، اظهار داشت: تذکر و سوال مجموعه شورا به عنوان نمایندگان مردم را فرصتی برای پاسخگویی سیستم می دانم.
شهردار رشت نتوانست شورا را قانع کند
پس از پاسخ شهردار رشت به سوالات اعضای شورا، نسبت به رای گیری مبنی بر قانع شدن و قانع نشدن اعضای شورا از جواب های سیدامیرحسن علوی رای گیری شد که در نهایت از ١١ عضو شورای اسلامی شهر رشت ۶ نفر نسبت به پاسخ های شهردار قانع نشدند، بنابراین اکثریت اعضای شورا نسبت به پاسخ شورا قانع نشدند.
محمدحسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی رشت در حاشیه برگزاری این جلسه به خبرنگار ایرنا، گفت: استیضاح دست اعضای شورا است به این ترتیب اگر چهار نفر از اعضای شورای اسلامی رشت درخواست استیضاح دهند، استیضاح شهردار رشت کلید می خورد.
در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در هشتم دی ماه امسال طرح سوال از سیدامیرحسین علوی شهردار رشت در هشت بند با ۹ رای اعضای شورا به حوزه رییس شورا ارائه شد.
بر اساس قانون شهردار رشت طی یک مدت زمانی ۱۰ روزه باید برای پاسخگویی به طرح سوال اعضای شورا در صحن شورای شهر حضور پیدا کند که امروز آخرین مهلت بود.
سید امیرحسین علوی مهرماه امسال با ۹ رای اعضای شورای اسلامی رشت به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد./انتهای پیام