شهر رنجور از بی ثباتی مدیران

208

حدود ۳ ماه از استعفای علی مقصودی ،شهردار سابق آستانه می گذرد ، اما هنوز خبری از حکم شهرداری نیست.

شورای شهر بلافاصله بعداز استعفا نورحسینی ،یکی از اعضای شورا را به عنوان شهردار معرفی نمودند.

اما بعداز گذشت ۳ ماه هنوز حکم شهردارآستانه تایید نشده وشهرهمچنان بلاتکلیف است.

هرچند لازم به ذکر است که متاسفانه آستانه در چند سال اخیربه سرپرست داشتن درفرمانداری وشهرداری وبعضی ادارات عادت کرده است.

البته حبیب پور،رییس شورا، درجلسه اخیرشورا به صورت ضمنی احرازحکم شهرداری را آنچنان حائزاهمیت ندانست و تاکید کرد خانم اسلامی سرپرست شهرداری به بهترین وجه در حال اداره کردن شهرداری است.

اما سوالی که پیش می آید اینست که رییس شوراتحلیلش از اداره شهرداری چیست؟

تحقیقات میدانی شلتوک نشان می دهد که سازندگان رغبتی به توافقات مربوط به پروانه و پایان کار ندارند چرا که هرلحظه ممکن است تمام توافقات توسط شهردارجدید ملغی شود وبرنامه ریزی های مالی آنها به هم بخورد.

ازسوی دیگرپیمانکاران و شرکتهای طرف قراردادبرای یک قرارداد درازمدت نیازمند تضمینهایی هستندکه عملا سرپرست نمی تواند آنها را فراهم کند و ممکن است شهردار با تواقفات حاصله موافق نباشد و همانطور که بارها پیش آمده پیمانکاران ناراضی پروژه ها را نیمه کاره رها کرده اند، زیرامدرکی دال بر توافقات با مدیران پیشین ندارند.

در ضمن باید به این نکته توجه کنیم که پیشبرد پروژه های نیمه تمام مستلزم انواع و اقسام تعاملات و ایجاد روابط با سرمایه گذاران ، نماینده ،فرماندار و مدیران کل برای جذب اعتبارات لازم است که بلا شک اهرم فشار سرپرست شهرداری برای این تعاملات کافی نیست

همچنین پیشنهاد پروژه های جدید،حل و فصل چالشهای کنونی، اولویت بندی پروژه های عمرانی ،تنظیم بودجه ، چیدمان نیروها تنظیم برنامه های رفاهی،بیمه ومزایای کارکنان،برگزاری جشنواره ها واساسا هرنوع تحول و نوآوری نیاز به قدرتی داردکه قطعا عرف حاکم بر جامعه آن را بدون حکم شهرداری نمی پذیرد.

در وضعیت کنونی سپردن سرپرستی طولانی مدت به خانم اسلامی که البته نیروی بسیارکارامد و مدیر موفقی است، مصداق واقعی تکلیف بدون اختیار است، که در هیچ مسلکی قابل پذیرش نیست.

نمونه بارزتکلیف بدون اختیار ،مطالبه گری اعضای شورادرجلسات شوراست که از سرپرست توقع اصلاحاتی را دارند که شهرداران پیشین با پشت گرمی حکم شهرداری و موافقت اعضای شورا قادر به انجام آن نبودند.

و اما سوال آخر اینکه ،آیا پیشبرد اهداف شهرداری بدون شهردارامکان پذیر است؟

اگر با اظهارات رییس شورا وبا قبول این فرض که شورا و مردم از عملکرد اسلامی راضی هستند بگوییم بله و نیازی به نگرانی مردم نیست ، اصولا دیگر چه نیازی به انتخاب شهرداربود؟ اسلامی که امتحان خودرا چندین بار پس داده و حال هم که اوضاع گل و بلبل است، اتفاقا سابقه مدیریت هم دارد و احتمالا تایید صلاحیت خواهد شد!!!

حال که آستانه اشرفیه سالهاست آزمایشگاه و سکوی پرتاب مدیران تازه کار شده و الا هم که در دوروتسلسل انتخاب شهردار سرگردان است بهتر نیست کلا حکم سرپرستی را درشهری که ظاهرا قورباغه اش هم ابوعطا می خواند به جای حکم شهرداری اعلام کنیم و خلاص…