ریشه کنی ۱۰۰ نهال پالونیا در رودبار

107

رییس حفاظت محیط زیست رودبار از ریشه‌کنی ۱۰۰ درخت مهاجم پالونیا در رودبار خبر داد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک، علی فرهی رییس اداره حفاظت محیط زیست .جرودبار با اعلام این خبر گفت: با توجه به ممنوعیت تکثیر و کاشت درخت پائولونیا در کشور، برنامه ریشه‌کنی این گونه مهاجم در شهرستان رودبار اجرایی شد و در همین راستا بیش از ۱۰۰ نهال کاشته شده پالونیا در شهر رودبار ریشه‌کن شد.
علی فرهی افزود: این اداره در حال شناسایی کانون‌های کاشت گونه پالونیا در شهرستان‌ است که تاکنون چهار لکه شناسایی شده و یکی از لکه‌ها پس از صدور اخطاریه در روز گذشته با همکاری اداره منابع طبیعی و شهرداری رودبار ریشه کن شد.
رییس محیط زیست رودبار هشدار داد: شهروندان از تکثیر، خرید ، فروش و کاشت این گونه خودداری نمایند و درصورت مشاهده اقدامات در این زمینه، مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
پالونیا ( Paulownia) ) درختی با برگ‌های بزرگ و گل‌های خوشه‌ای به رنگ سفید مایل به بنفش است که بومی کشور چین می‌باشد و در میان مردم کشور چین به درخت امپراطور و درخت نوروز شهرت دارد این درخت همچون گیاه سنبل آبی در دنیا بعنوان گیاهی مهاجم شناخته می‌شود.
چوب و تنه درخت پالونیا در صنعت مبلمان، تخته لایه، کبریت و کاغذ و کارتن حتی هواپیما و گلایدر و ادوات موسیقی قابل استفاده است و برگها و گل آذین این درخت هم در تولید کمپوست و تغذیه دام مصرف می شود./انتهای پیام