علی آبادی به عنوان وزیر صمت از مجلس رای اعتماد گرفت

93

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی، توانایی‌ها و برنامه‌های عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی بخش صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اقدام کردند. این جلسه بدون حضور رئیس جمهور برگزار شد زیرا او به آمریکا سفر کرده است.

در این جلسه، معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر نیرو و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.

پس از پایان سخنان نمایندگان مخالف و موافق و دفاعیات وزیر پیشنهادی بخش صنعت، معدن و تجارت، رئیس مجلس شورای اسلامی از اعضای هیئت دولت خواست تا جلسه را ترک کنند و تعرفه‌های رای گیری بین نمایندگان پخش شود.

در پایان، نمایندگان مجلس با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در صحن، وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت را به علی‌آبادی واگذار کردند.

 عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه است. او پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپناست.
علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.
از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.
از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به‌دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.
پیش از علی‌آبادی، سیدرضد فاطمی امین وزیر صمت بود کعه با استیضاح نمایندگان از این مسئولیت کنار رفت.