نخستین جشنواره آیین های نمایشی شکرانه های سپیدرود

107

آستانه اشرفیه ، بندرکیاشهر و رشت سه روز میزبان آیین های شکرگزاری گیلان هستند

به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ محمدرضا جعفری لفوت مسئول انجمن نمایش آستانه اشرفیه گفت: برای نخستین بار جشنواره نمایش های آیینی با موضوع شکرانه های سپیدرود به مدت سه روز از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه به میزبانی شهرستان آستانه اشرفیه انجام می شود.
وی افزود: نمایش های تمنای باران به کارگردانی شهریار صادق حسنی از لاهیجان، عروس باران به کارگردانی منیژه واحد از سیاهکل، بهار تیته به کارگردانی رضا مولوی از رودسر، شال برون به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان، عشق و باغ به کارگردانی عبداله بهاری از لنگرود و هلونه به کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه ۶ اثری هستند که در این جشنواره اجرا می شوند.
جعفری افزود: آثار این جشنواره ۱۶ بار اجرا خواهند شد که ۶ اجرا چهارشنبه ۲۴ خرداد صبح و عصر در میدان اصلی بندر کیاشهر، ۶ اجرا پنج شنبه ۲۵ خرداد عصر در آرامگاه دکتر معین و پارک ساحلی آستانه اشرفیه وپیاده راه فرهنگی رشت و ۴ اثر جمعه ۲۶ خرداد عصر در پارک ساحلی آستانه اشرفیه اجرا می شوند.
رئیس انجمن نمایش آستانه اشرفیه افزود: مراسم اختتامیه جشنواره نمایشی شکرانه های سپیدرود جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۲۰ در سالن اجتماعت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می شود.
نمایش های آیینی بدلیل اینکه ریشه در فرهنگ، باورها و ادبیات اصیل مناطق مختلف دارد و از رنگ ، فرم و موسیقی اصیل برخوردار است و در این جشنواره بصورت خیابانی و رودر رو با مخاطب اجرا می شود مورد مخاطبان فراوانی قرار می گیرد./انتهای پیام