قطعی برق ۲۸ دستگاه دولتی پرمصرف در گیلان

99

به گزارش شلتوک مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از قطع برق ۲۸ دستگاه دولتی پرمصرف در گیلان خبر داد و گفت: با پایش هوشمند، برق ۲۸ اداره و سازمان که الگوی مصرف برق را رعایت نکرده بودند قطع شد.

محمد تقی مهدی‌زاده  با اشاره به لزوم رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه های دولتی  اظهار داشت: همچنین تاکنون ۳۶۶ اداره اخطار دریافت کرده‌اند و پس از صدور اخطار در صورت بی‌توجهی به مقوله مدیریت مصرف انرژی قطع می‌شود.

وی در ادامه گفت : ادارات  به‌محض دریافت اخطار در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق، در مرحله نخست برق آن‌ها قطع و در صورت تکرار علاوه بر معرفی به مراجع ذی‌صلاح، اسامی نهادها از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهدی زاده با تاکید بر اینکه باید برای گذر از تابستان همه مشارکت کنند اظهار داشت : دولت سیزدهم مدیریت‌ مصرف برق را از دستگاه‌های زیرمجموعه‌اش آغاز کرده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان ، پیشنهاد داد: ادارات بهتر است با مطالعه و توجه به آموزشها از روشهای بهینه جایگزین برای تغییر الگوی مصرف برق استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص روشهایی مانند تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه‌ و خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت مانده به پایان وقت اداری می‌توانند یاری‌رسان باشند.

  مهدی زاده با اشاره به تاثیر مثبت تغییر ساعت ادارات بر جلوگیری از خاموشی ها ابراز داشت: فعالیت مستمر  اتاق‌ پایش شرکت و گروه‌های نظارت بر مصرف برق در شناسایی پرمصرف ها نیز بسیار تاثیر گذار بوده است.وی در ادامه تصریح کرد  :ادارات باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به سال‌ ۱۴۰۰ در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان  در پایان  از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان گیلان که اقدام به کاهش مصرف برق کردند قدردانی کرد و افزود: سازمان‌ها و صنایع استان در زمان‌های اوج مصرف برق و استفاده به‌موقع از ظرفیت تولیدی دیزل ژنراتورهای خود در مهار پیک بار تابستان نقش قابل توجهی دارند.