دستور استاندار مبنی بر نظارت و بازرسی جدی بازار مسکن

75

 استاندار گیلان باتاکیدبرلزوم نظارت جدی بر بازار مسکن و همکاری همه دستگاه‌های مربوط به کنترل قیمت‌ها گفت: بازار مسکن درتمام مناطق استان باید تحت نظارت جدی قرار گیرد.

به گزارش شلتوک به نقل از ایرنا ، اسدالله عباسی روز شنبه پس از اتمام کارگروه عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور و به صورت وبیناری با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد در جمع مدیران استان اظهار کرد: بازرسی بازار مسکن در مناطق مختلف گیلان نباید صوری باشد بلکه، این بازرسی‌ها باید فنی و تخصصی انجام شود و گزارش‌های مردمی بطور کامل دریافت شود.

وی باتاکید بر اینکه بازار مسکن در گیلان بایدبا دقت بیشتر و نظارت جدی‌تر کنترل شود، اضافه کرد: عملکرد بانک‌ها در بخش ارائه تسهیلات مختلف درحوزه مسکن اعم از ودیعه مسکن نیز باید مورد بررسی قرار گیرد، ضمن اینکه پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان باید سرعت بخشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به طرح جوانی جمعیت و ارائه برنامه‌های دولت در این بخش اعم‌از مسکن خاطر نشان کرد: برنامه‌های مربوط به طرح جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت است و جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند و متقاضی مسکن هستند باید در اولویت قرار گیرند.

عباسی با بیان اینکه برای ساخت مسکن در برخی از شهرستان‌های گیلان متقاضی وجود دارد اما زمین کافی نیست، اظهار کرد: برای فراهم کردن زمین به منظور ساخت مسکن برای متقاضیان باید تدبیر شود، نه اینکه بگوییم زمین نداریم.

وی بیان کرد: در این بخش، زمین به منظور ساخت مسکن برای متقاضیان زمین‌هایی که کاربری و قابلیت مسکونی دارند، معرفی شود ضمن اینکه برای واحدهای خالی مبنی بر اینکه چرا عرضه نمی ‌شوند نیز اعمال قانون صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موضوع مالیات بر خانه‌های خالی خاطر نشان کرد: برای واحدهای خالی در استان باید مالیات اخذ شود تا صاحبان آنان به عرضه این واحدها مجبور شوند.

عباسی در ادامه به اجرای طرح ملی مسکن و ساخت واحدهای مسکونی در قالب این طرح برای متقاضیان ثبت نام شده در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: در این طرح آورده بانک و متقاضی مد نظر است از اینرو اگر متقاضی نتواند آورده را ارائه دهد، فرد دیگری جایگزین شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: گزارش مربوط به موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده که وظایف دستگاه‌هایی اعم از شهرداری ها، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن است باید بررسی و دقیق ارائه شود.

وی از مسئولان مربوطه در حوزه مسکن خواست تا گزارش‌های دقیق از بازرسی‌ها، تسهیلات پرداختی به متقاضیان و سایر موارد را تا سه شنبه هفته جاری به وی ارائه دهند.