خرید تضمینی برنج محلی گیلان ، به زودی

110

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید تضمینی برنج شالیکاران گیلانی، برداشت سال گذشته در روز‌های آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ محمدعلی نیکبخت در نشست شورای کشاورزی گیلان در رشت با تاکید بر حمایت همه جانبه از کشاورزان برای نیل به امنیت غذایی کشور و افزایش تولید، گفت: در حال حاضر خرید تضمینی ارقام پرمحصول برنج مانند خزر و ندا که عمدتا در استان مازندران کشت شده ، آغاز شده و به زودی خرید ارقام مرغوب گیلان مانند هاشمی و طارم هم آغاز می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موافقت رییس جمهور با خرید تضمینی برنج شالیکاران برای حمایت از تولید، افزو د: مجموع دستگاه‌های مرتبط با این حوزه، مکلف شده اند شرایط خرید تضمین برنج را از طریق زنجیره‌های بازار فراهم کنند و وارد کنندگان برنج هم طبق قانون باید به هر میزانی که برنج وارد می‌کنند، برنج تولید داخل را هم از شالیکاران خریداری نمایند.
وی همچنین با تشریح برنامه‌های دولت برای تعیین دقیق سرانه‌ی مصرف انواع محصولات کشاورزی و ایجاد تعادل در روند واردات و نیاز کشور، اضافه کرد: این مهم می‌تواند از ایجاد رکود در عرصه‌ی فروش محصولات داخلی و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری کند.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی دولت به چایکاران شمال کشور، تاکید کرد: تسویه‌ی این بدهی، اکنون در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و تلاش می‌شود این رقم در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.
وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خویش به روند خرید تضمینی گندم داخلی اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم داخلی از گندم کاران کشور خریداری شده، گفت: پیش بینی می‌شود خرید گندم داخلی امسال از ۸ میلیون تن عبور کند و کشور به سوی خودکفایی در عرصه‌ی تامین نیاز داخلی پیش برود./انتهای پیام