اسکان فرهنگیان گیلان دور از شأن معلمان

108

۱۴۰ سوئیت معمولی و ۱۶۵ مدرسه، همه بضاعت گیلان در پذیرایی از فرهنگیان است
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی، و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت و ۱۶۵ مدرسه میزبان فرهنگیان در تعطیلات تابستانی است.
حسین زره کارگر با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان در پذیرش از میهمانان فرهنگی گفت: ۱۶۵ مدرسه در گروه‌های ویژه، الف و ب با ظرفیت هزار و ۳۵۳ کلاس آماده پذیرایی و اسکان فرهنگیان است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان گفت: وسایل سرمایشی، گرمایشی، صوتی، تصویری مناسب با درجه بندی کلاس‌ها از جمله امکانات کلاس هاست که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.
در حالی معاون مدیرکل آموزش و پرورش با افتخار از آمادگی این استان برای پذیرایی از فرهنگیان در سوئیت های کاملا معمولی و کلاس های درس می گوید که در همین استان دهها مجتمع رفاهی و تفریحی با امکانات فوق العاده برای کارکنان سایر سازمان ها، وزارت خانه ها و نهادهای کشور بی سروصدا به خانواده های کارکنان خود سرویس دهی می کنند.
اینکه فرهنگیان حاضر می شوند با خانواده در کلاس هایی که برای درس خواندن هم مناسب نیست بخوابند، از سرویس های بهداشتی مشترک و معلوم الحال مدارس استفاده کنند ودر همان سرویس ها استحمام کنند در آبدارخانه کوچک مدارس برای خود غذا بپزند و از امکانات ضعیف و مشترک مدارس بهره ببرند و شرمنده خانواده خود باشند را باید پای نجابت این قشر گذاشت اما اینکه اداره کل آموزش و پرورش این بی احترامی ها به قشر فرهیخته فرهنگی را جزو عملکرد خود می داند را نمی دانیم به پای چه چیزی بگذاریم.
البته این رویه غلط و توهین آمیز فقط مربوط به استان گیلان نیست و هرساله در نوروز و تابستان در همه جای کشور تحت عنوان اسکان فرهنگیان اتفاق می افتد./انتهای پیام