ساماندهی کمباین های برنج در آستانه اشرفیه

124

همه کمباین داران بومی و مهاجر برای برداشت برنج در آستانه اشرفیه باید با به تعاونی کمباین داران مراجعه کنند
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ مهرداد محمدی مدیرجهادکشاورزی آستانه اشرفیه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت برنج، امسال با برنامه ریزی های انجام شده، همه کمباین داران بومی و مهاجر که قصد فعالیت در شهرستان آستانه اشرفیه را دارند قبل از وروز به مزارع برنج حتما باید به تعاونی کمباین داران واقع در اداره جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی افزود: با هماهنگی فرمانداری و بخشداری و با همکاری دهیاران هرکمباین داربومی و مهاجری که در تعاونی کمباین داران ثبت نام نکند مشمول دریافت سهمیه سوخت نخواهد شد و از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

قنبرعلی محمدی مدیرعامل تعاونی دامداران گیلان هم گفت: اولویت اول فعالیت با کمباین داران بومی است و کمباین داران مهاجر در صورتی مجوز فعالیت می گیرند که کمباین های موجود در منطقه کافی نباشد.
محمدی اضافه کرد: با توجه به تأثیر کمباین ها در ایجاد ضایعات در هنگام برداشت، همه کمباین های با عمر بیشتر از ۷ سال (ساخت ۲۰۱۶ وقبل از آن) باید معاینه فنی هم دریافت کنند.

سید نورالدین میرحسینی عضو تعاونی کمباین داران گیلان هم با تأکید بر اهمیت معاینه فنی کمباین ها گفت: کمباین داران برای انجام معاینه فنی باید با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب کمباین و سند کمباین به دفاتر تعاونی کمباین داران واقع در ادارات جهادکشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند تا ناظرهای فنی کار معاینه کمباین ها را انجام دهند.
وی افزود: شانه برش، مارپیچ تغذیه، کوبنده و ضدکوبنده، پروانه، الک و مسیرتخلیه مهم ترین قسمت های کمباین است که مورد معاینه فنی قرار می گیرد و درصورت سالم بودن برچسب معاینه فنی دریافت می کنند تا بر روی کمباین نصب شود.
میرحسینی اضافه کرد: کشاورزان هم دقت کنند تا فقط از کمباین هایی استفاده کنند که دارای برچسب معاینه فنی باشد تا میزان ضایعات در محصولشان کاهش یابد./انتهای پیام