تقدیر شهردار رشت ، رحیم شوقی، از آتش نشانان

106
به مناسبت ۷ مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی
مراسم رژه خودرویی سازمان آتش نشانی رشت با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار برگزار شد
مراسم صبحگاه و رژه خودرویی سازمان آتش نشانی رشت به مناسبت ۷ مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت برگزار شد.
به گزارش شلتوک، به نقل از  مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، مراسم صبحگاه و رژه خودرویی سازمان آتش نشانی امروز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ با حضور هادی رمضانی، حسن کریمی کرنقی، رضا عاشری، مجید عزیزی، علیرضا تاج شهرستانی،نادر حسینی و سید شمس شفیعی اعضای شورای اسلامی شهر، رحیم شوقی شهردار و مدیران شهرداری در محل سازمان آتش نشانی رشت برگزار شد.
راه اندازی مرکز آموزش آتش نشانی در رشت
شهردار رشت در مراسم مذکور با گرامیداشت روز ملی آتش نشان و ایمنی و قدردانی از تلاش آتش نشانان برای نجات جان و مال شهروندان اظهار کرد: سال های گذشته شاهد حوادث تلخ پلاسکو، متروپل و ده ها حریق کوچک و بزرگ در کشور بودیم که آتش نشانان به خدمت رسانی به شهروندان و هموطنان عزیزمان پرداختند.
رحیم شوقی با آرزوی موفقیت برای تمام آتش نشانان کشور به ویژه آتش نشانان رشت، افزود: وظیفه داریم شرایطی را برای آتش نشانان فراهم کنیم که هنگام انجام ماموریت دغدغه ای به غیر اطفای حریق و مقابله با حوادث نداشته باشند.
وی از راه اندازی مرکز آموزش آتش نشانی در مرکز شماره ۱۳ آتش نشانی رشت طی روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: مرکز آموزش آتش نشانی به همت و تخصص کارکنان آتش نشانی رشت راه اندازی می شود و آتش نشانان شهر رشت، شهرداری های استان گیلان و استان های همجوار در این مرکز آموزش می بینند.
یاری رساندن به حادثه دیدگان در شرایط زیانبار ویژگی بارز آتش نشانان است
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در مراسم صبحگاه و رژه خودرویی سازمان آتش نشانی رشت با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی گفت: سازمان آتش نشانی با هدف حفظ و ایمنی جان و اموال انسان ها تشکیل شده است.
حسن کریمی کرنقی با بیان اینکه آتش نشان قادر است در بحرانی ترین و زیانبارترین شرایط محیطی به یاری حادثه دیدگان بشتابد، تصریح کرد: آتش نشانی یکی از مشاغل سخت به شمار می آید.
نجات جان ۶۱۳ شهروند از آتش و حادثه توسط آتش نشانی رشت
رئیس سازمان آتش نشانی رشت نیز در مراسم مذکور با گرامیداشت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: آتش نشانان خود را به دل آتش و حوادث می زنند تا جان شهروندان را نجات دهند.
شهرام مومنی از انجام عملیات ۳ هزار حریق و حادثه توسط آتش نشانی رشت در مدت ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: آتش نشانان سازمان آتش نشانی رشت جان ۶۱۳ نفر از شهروندان را از آتش و حوادث نجات دادند.
اهدای درجه به آتش نشانان از جمله برنامه های مراسم صبحگاه و رژه خودرویی آتش نشانی رشت به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی بود./شلتوک