منتظر نوسان شارپی در بازار باشیم؟

69

♦️۲ پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه/ منتظر نوسان شارپی در بازار باشیم؟

?قیمت طلا و سکه در روزهای آغازین هفته گذشته تحت تاثیر هیجانات ناشی از جنگ حماس و اسرائیل، قرار داشت و به ویژه قطعات سکه دو تا سه کانال افزایش را تجربه کردند اما با فروکش کردن این هیجانات، اندکی نزولی شدند هر چند بازدهی آنها تا این لحظه نسبت به هفته گذشته مثبت بوده است. در این شرایط پیش‌بینی‌ها از آینده بازار چه می‌گویند؟

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

?افزایش قیمت دلار در پی رخدادهای منطقه، عامل اصلی رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی محسوب می‌شود. با وجود بالا رفتن قیمت‌ها اما تقاضا نیز تشدید نشده و شرایط بازار عادی است. با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها در روزهای گذشته زیاد بوده، بعید است بازار میزبان نوسان چشمگیری در روزهای آینده باشد. ولی اکنون نمی‌توان درباره مقطعی یا ادامه‌دار بودن روند صعودی بازار طلا نظر داد، یا آینده بازار را پیش‌بینی کرد. باید منتظر اخبار و تغییرات در شرایط اقتصادی و سیاسی ماند. اما در مجموع اگر اخبار و اتفاقات خاصی رخ ندهد، نوسانات زیادی در بازار طلا نخواهیم داشت.

سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا و جواهر و فعال اقتصادی:

?به دلیل رخدادهای منطقه در روزهای گذشته، قیمت دلار در بازار تهران افزایش داشت و بالا رفتن این اسکناس باعث شد که قیمت طلا و سکه نیز افزایشی شود. همیشه و در زمان‌های نوسان شدید قیمت، معامله‌گران این بازار سعی می‌کنند زودتر تسویه‌های روزانه را انجام دهند یا کمتر معامله کنند. که البته این موضوع منطقی است. باید توجه داشت نوسان روزهای گذشته نیز به قدری شدید نبوده که بازار طلا بخواهد چنین واکنشی نشان دهد. بازار جهانی طلا نقش خیلی مهمی در روند قیمت‌ در بازار داخلی طلا طی روزهای آتی دارد. سیاست‌های فدرال رزرو در نرخ بهره باعث شد قیمت طلای جهانی با فشار به منطقه ۱۸۰۰ دلاری نزدیک شود.

منبع : تجارت نیوز