انتقال خون گیلان به تمام گروه‌های خونی نیاز فوری دارد

85

مدیرکل انتقال خون گیلان تاکید کرد: استان در زمان حاضر به تمام گروه‌های خونی نیاز فوری دارد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ به نقل از ایرنا؛ دکتر بابک پاکدل خوش‌اخلاق مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: از افراد واجد شرایط در تمامی گروه‌های خونی دعوت می‌شود تا برای شرکت در این کار نوع‌دوستانه به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کنند.
وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در رشت، فومن، رودسر، لاهیجان، بندرانزلی، آستارا، تالش و لنگرود اضافه کرد: اتوبوس ثابت خونگیری در انتهای بلوار نماز در رشت نیز صبح‌ها آماده خونگیری است.
مدیرکل انتقال خون استان گیلان بیان کرد: شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ در وقت اداری و ۳۳۳۲۶۰۰۶ – ۰۱۳ در طول روز آماده پاسخگویی به علاقمندان برای اهداء خون است.
وی ضمن قدردانی از گیلانیانی که تاکنون یاری‌گر همنوعان خود بودند از آنان خواست تا هم اکنون رای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران استان امداد رسان باشند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال (اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهداء خون است.
در نیمه نخست امسال ۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۳۶ نفر موفق به اهداء خون شدند.
«ما هستیم چون شما خون اهدا می‌کنید» جمله‌ای ساده اما پُرمعنا که امسال در قالب شعار از سوی دریافت‌کنندگان خون به اهداکنندگان هدیه شده است تا بدانند که قدر اهداء این مایع حیاتی و با ارزش زندگی را می دانیم و ایثار اهداکنندگانی که با درک مسئولیت اجتماعی و حسی انسان‌دوستانه زندگی می‌بخشند، ارج می‌نهیم./پایان پیام