نخستین دوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیه

130

با حضور دبیر ستاد انتخابات گیلان، دوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ جواد شفیعی ثابت، دبیرستاد انتخابات گیلان در این دوره آموزشی گفت: در انتخابات سال ۱۴۰۰ ، نود و سه درصد صندوق های اخذرای در گیلان به اینترنت متصل بودند و تلاش میکنیم در انتخابات سال ۱۴۰۲ صد در صد شعب اخذ رأی به اینترنت متصل باشند تا بررسی اطلاعات شناسنامه ای رأی دهندگان بصورت برخط بررسی شود.
وی افزود: نخستین مرحله از وظایف اعضای هیئت های اجرایی شهرستان ها و بخش ها تعیین تعداد و محل شعب اخذ رأی در مناطق مختلف شهر و روستا براساس سه اصل امنیت، امکانات فنی و دسترسی آسان برای مردم است
شفیعی ثابت اضافه کرد: ثبت نام قطعی متقاضیان داوطلبی از روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه مورخ ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ (به مدت ۷ روز) هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ ادامه دارد.
در استان گیلان هزار و ۱۷۲ نفر پیش ثبت نام کردند و آن دسته از داوطلبان که تا ۲۷ مهرماه کد رهگیری ارسالی از سوی ستاد انتخابات کشور را دریافت کردند، مجاز به ثبت نام قطعی در یکی از ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان می‌باشند.
وی افزود: در مرحله پیش ثبت نام ۱۱۷۲ نفر در گیلان ثبت نام کردند که بر اساس استعلام از وزارت امورخارجه در مورد دوتابعیتی بودن، سازمان امور اداری و استخدامی در مورد مدارک شغلی ، سازمان ثبت احوال در مورد صحت اطلاعات سجلی ، فرماندهی انتظامی در مورد وضعیت خدمت سربازی و وزارت علوم در مورد صحت مدارک تحصیلی ۴۴۶ نفر دارای نقص مدارک و مغایرت بودند که تا ۲۷ مهر ماه زمان برای برطرف کردن مغایرت ها دارند.
خسرو آرنگ فرماندار آستانه اشرفیه هم در این نشست گفت: در دوره قبل ۱۴۲ شعبه ثابت و ۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان آستانه اشرفیه کار رأی گیری را انجام می دادند و تلاش می کنیم براساس نیاز شهرستان تعداد این شعب را افزایش دهیم.
وی افزود: براساس برنامه ستاد انتخابات کشور از جمع معتمدین شهرستان آستانه اشرفیه هیئت های اجرایی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر تشکیل شده و در حال آماده سازی مقدمات برگزاری یک نتخابات باشکوه هستند.
نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شاخصه های انتخابات که همانا امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت می باشد ، بیان کرد : عملکرد مناسب دستگاه های اجرایی میتواند نوید بخش رسیدن به هر ۴ اصل مورد نظر رهبر انقلاب باشد و باید تلاش کنیم تا انشالا با عملکرد مناسب ، مشارکت را به حداکثر برسانیم و شاهد انتخابات خوبی باشیم.

دوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیهدوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیهدوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیهدوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیهدوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیهدوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیهدوره آموزشی هیئت های اجرایی انتخابات مجلس در آستانه اشرفیه