۴۸ نفر در کومله لنگرود اسیر شعله های آتش شدند

106

در آتش سوزی مرکز ترک اعتیاد در کومله لنگرود ۳۲ نفر جان باختند و ۱۶ نفر راهی بیمارستان شدند.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود گفت: این آتش سوزی در ساعت ۵ صبح امروز اتفاق افتاد و واحدهای آتش نشانی و امداد و نجات در سریع ترین زمان در محل حادثه حاضر شدند.
محمد جلایی معاون سیاسی – امنیتی استانداری گیلان هم گفت: در این حادثه متاسفانه ۳۲ نفر جان باختند و ۱۶ نفر با جراحات ناشی از سوختگی راهی بیمارستان های لنگرود شدند.
محمد جلائی گفت: اگر چه بررسی های اولیه نشان می دهد آتش گرفتن بخاری و سرایت آن به پرده کنار بخاری موجب آتش سوزی همه ساختمان مرکز ترک اعتیاد لنگرود شد اما علت اصلی هنوز مشخص نیست و بعد از بررسی دقیق اعلام خواهد شد.
در پی وقوع این حادثه رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری گیلان دستور داد با حضور در محل حادثه علل آن را بررسی و سریعا با خاطیان و متخلفان بروز این فاجعه برخورد شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی رئیس کل دادگستری گیلان پس از حضور در محل حادثه گفت: : از نخستین دقایق بعد از اعلام حادثه ، همکاران قضایی ، بازپرس و دادستان لنگرود و همچنین دادستان مرکز برای بررسی ابعاد این آتش سوزی ، در محل حادثه حاضر شدند.
وی با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه دستور دادند ابعاد حادثه به دقت بررسی شود، تاکید کرد: عواملی که با کوتاهی و سهل انگاری و انجام ندادن وظیفه نظارتی خود، موجب بروز این حادثه شدند، تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت و تاکنون مدیر مرکز ترک اعتیاد لنگرود که هنگام حادثه در مرکز درمانی حضور نداشته، به همراه تعدادی دیگر بازداشت شدند.
رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه گفت: با کسانی که وظیفه نظارتی داشته و اگر کوتاهی کرده اند هم با فوریت، جدیت و قاطعیت برخورد خواهد کرد.
در پی وقوع فاجعه آتش سوزی در لنگرود عصر امروز وزیر کشور به لنگرود رفت.
وزیر کشور با تأکید بر حضور نیروهای انتظامی در محل حادثه و انجام کارهای کارشناسی ، گفت : به محض وقوع آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر لنگرود ، مسؤولان ، گروه‌های امدادی و نیروهای انتظامی در محل حاضر و بررسی علل وقوع این حادثه را آغاز کردند.
احمد وحیدی از برخورد جدی با مقصران این اتفاق تلخ خبر داد و اضافه کرد : گروه های کارشناسی در حال بررسی ابعاد این حادثه اند و با دستور رئیس قوه قضاییه با مقصران و عاملان احتمالی این اتفاق ناگوار به طور جدی برخورد قانونی می‌شود.
وی یکی از علل گسترش آتش در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر لنگرود را سازه به کار گرفته شده در این ساختمان دانست و گفت : بر اساس ‌تصاویر دوربین‌های مدار بسته و گزارش اولیه ، آتش از یک نقطه آغاز و به دلیل پلیمری بودن سقف این ساختمان ، با سرعت به بخش های دیگر این بنا گسترش می‌یابد ولی برای گزارش نهایی باید همه اقدامات کارشناسی انجام شود.
هرچند بررسی ابعاد این حادثه، مشخص شدن خاطیان و متخلفان و مجازات آنها جان ۳۲ نفر فوتی این ماجرا را برنمی گرداند، اماتلنگری خواهد شد برای مسئولان تا نظارت بیشتری براین اماکن داشته باشند./پایان پیام