مجوز احداث پل ورودی آستانه اشرفیه صادر شد

135

نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر خبر داد: با صدور مجوز احداث تقاطع غیرهم سطح در ورودی آستانه اشرفیه تا آخر امسال اجرای آن آغازمی شود.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خواست های مردم آستانه اشرفیه، بندرکیاشهر و لشت نشا اصلاح ورودی شهر آستانه از سمت رشت در منطقه خانه دانش آموز است که بنابر گزارشات پلیس راه گیلان از نقاط حادثه خیز و پرحادثه گیلان است.
وی افزود: پس از پیگیری های زیادی که انجام شد، در هفته گذشته مجوز احداث پل روگذر و تقاطع غیر هم سطح از سوی وزارت راه و شهرسازی صادر شد و برای انجام تشریفات مناقصه در سامانه تدارکات الکترونیک دولت ( ستاد) بارگذاری شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: پیش بینی مدت زمان عملیات اجرایی احداث پل و تقاطع غیر هم سطح ورودی شهر آستانه اشرفیه از زمان شروع ۳۶ ماه است و پیش بینی اعتبار مورد نیاز آن ۱۳۰ میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: پیمانکارهایی که گرید مناسب برای اجرای پل دارند تا ۳۰ دی فرصت دارند تا در مناقصه شرکت کنند و پس از انتخاب پیمانکار از اوایل بهمن آغاز می شود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به سفر هفته قبل رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان گفت: مهم ترین مطالبه نمایندگان گیلان که در این بازدید مطرح شد تکمیل پروژه اتصال خط آهن رشت به منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین بود.
وی افزود: این مسیر راه آهن ۳۵ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن ریل گذاری شده و در ده کیلومتر باقیمانده زیرسازی ها کامل شده و زیرساخت های فنی در بندر کاسپین آماده شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی می شود با صرف ۶۰۰ میلیارد تومان تا سفر رئیس جمهوری به گیلان در فروردین ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.
نجفی همچنین با اشاره به بیمارستان نیمه کاره جنرال رشت گفت: در حال حاضر در مرکز استان بیمارستان هایی همچون پورسینا، رازی و حشمت بطور اختصاصی فعالیت می کنند اما نیاز به یک بیمارستان جنرال بزرگی در گیلان ضروری است.
وی افزود: برای ساخت بیمارستان جنرال ۴۰۰ تختخوابی که در جاده لاکان در حال ساخت است و قابلیت ارتقاء تا هزار تختخواب را دارد تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
ابراهیم نجفی افزود: در سفر دکتر داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توافق شد که اعتبارات لازم برای تکمیل بیمارستان جنرال رشت و همچنین تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین رشت هرچه زودتر تأمین شود./پایان پیام