برای اولین بار در طول ۴۱ سال اخیر حضور خبرنگاران در ستاد انتخابات آستانه اشرفیه ممنوع شد.
یکی از مهم ترین وجوه انتخابات در ایران برگزاری سالم و بدون شائبه رای گیری، شمارش و اعلام آرای منتخبین است و در این میان خبرنگاران رسانه های مختلف بعنوان نمایندگان افکارعمومی نقش مهمی در بتصویر کشاندن روند صحیح انتخابات دارند.

در حالیکه در تمام سالهای پس از انقلاب حضور خبرنگاران جز لاینفک ستاد انتخابات در آستانه اشرفیه بود، امسال فرماندار  این شهرستان در اقدامی عجیب و شائبه برانگیز اعلام کرده است که خبرنگاران حق حضور در ستاد انتخابات راندارند.
ستاد انتخابات آستانه اشرفیه از روز شروع بکار تا کنون در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی .عملکرد بسیارخوبی در اجرای صحیح دستورالعمل های وزارت کشور و همچنین در زمینه اطلاع رسانی داشته، اما این عمل ناشیانه فرماندار که بنظر می رسد نوعی لجبازی با رسانه هاست براحتی زحمات چندین ماهه اعضای زحمتکش این ستاد را زیرسوال می برد.
واین در حالیست که در ستاد انتخابات وزارت کشور جمع زیادی از خبرنگاران رسانه های رسمی داخلی و خارجی حضور دارند.
ازسوی دیگر مدیر روابط عمومی استانداری گیلان هم در تماس با محمودی فرماندار آستانه اشرفیه بر حضور خبرنگاران در ستادهای شهرستانی تاکیدداشت.
اینکه قرار است در ستاد انتخابات آستانه اشرفیه چه اتفاقی رقم بخورد که چشمان تیزبین خبرنگاران مزاحم است، سوال بی جوابیست که حتما یونس محمودی فرماندار آستانه اشرفیه پاسخ آن را می داند.
حال باید نشست ودید این پنهانکاری فرماندار چه نتیجه ای در بر دارد.