وقوع ۱۱ فقره حریق در عرصه های جنگلی گیلان طی شبانه روز گذشته

391

به گزارش خبرگزاری ایسنا فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ فقره حریق در سطح استان داشتیم، یادآور شد: در مجموع ۱۰ هکتار از عرصه های جنگلی ارتفاعات استان گرفتار حریق شده است.

سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز مجدد وزش باد گرم شدید و افزایش دما در استان گیلان، اظهار کرد: متاسفانه شاهد وقوع حریم در عرصه های جنگلی هستیم، اما با توجه به آمادگی نیروی حفاظتی و امدادی وضعیت تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه شهرستان های لنگرود، رودبار، ماسال، سیاهکل، رضوانشهر و فومن درگیر آتش سوزی هستند، تصریح کرد: این حریق ها سطحی بوده و آسیب جدی به درختان پهن برگ ما وارد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به پیش بینی تداوم وزش باد تا فردا، اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در کنار نیروهای امدادی و آتش نشان و بسیج مردمی آماده مقابله با حریق های احتمالی هستند.

قربانی لرد، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ فقره حریق در سطح استان داشتیم، یادآور شد: در مجموع ۱۰ هکتار از عرصه های جنگلی ارتفاعات استان گرفتار حریق شده است.

وی از اطفای بخشی از آتش سوزی ها خبر داد و عنوان کرد: تلاش نیروهای حفاظتی برای اطفای کامل حریق ها ادامه دارد./ شلتوک