حاشیه سازشدن قطع درختان صفرابسته

242

قطع ۲۵۰ درخت صنوبر در صفرابسته آستانه اشرفیه در فضای مجازی حاشیه ساز شد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک،در هفته ای که گذشت فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشاندهنده قطع تعداد زیادی از درختان منطقه صفرابسته بود.
در این فیلم ادعا شد که این درختان جنگلی هستند و متعلق به جنگلهای هیرکانی هستند.
مهرداد کهنسال رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه در پاسخ پیگیری پایگاه خبری شلتوک گفت: موسسه تحقیقات صنوبر صفرابسته از سال ۱۳۴۰ اقدام به کاشت درختان صنوبر برای انجام تحقیقات در زمینه کشت و زراعت چوب نموده است.
وی افزود: چند ماه پیش این موسسه در نامه ای از اداره کل منابع طبیعی تقاضای بهره برداری این درختان و جایگزین کردن آنها را نمود که پس از بررسی کارشناسان منابع طبیعی مبنی براینکه این درختان جنگلی نیستند و دست کاشته هستند مجوز بهره برداری ۲۵۰ اصله از این درختان صادر شد.
کهنسال اضافه کرد: در تمام مراحل بهره برداری این درختان هم کارشناسان اداره منابع طبیعی نضارت می کنند.
دکتر عبدالله موسوی رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی صفرابسته هم گفت: این درختان بیش از ۴۰ سال از عمرشان می گذرد و از سن دیرزیستی هم گذشته اند، تحقیقات بر روی آنها به پایان رسیده و اکثرا پوسیده شده اند اقدام به بهره برداری از این درختان کردیم.
وی افزود: در سال های اخیر محققان این مرکز گونه های جدیدی از صنوبر را از نقاط مختلف دنیا تهیه کرده اند که قراار است به جای همین درختان قطع شده کاشته بشوند و مورد تحقیق قرار بگیرند../انتهای پیام