طرح سفیران کتاب و دانایی در آستانه اشرفیه کلید خورد

424

با حضور فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در آخرین روز از هفته دولت تفاهم نامه ای با موضوع طرح سفیران کتاب و دانایی بین کتابخانه عمومی اهل بیت ع و اداره تبلیغات شهرستان امضاء شد .

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه حمیدرضایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی ، باهنر و شهدای دولت با تاکید به آگاهی بخشی جامعه گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی، علم آموزی هم درسیره نبوی وفرهنگ دینی تاکید شده و هم به قول فردوسی بزرگ« توانا بود هرکه دانا بود »دانایی توانایی می آورد و این دانایی از طریق علم آموزی و خواندن کتاب است.

وی کاهش مشکلات جامعه را منوط به افزایش سرانه مطالعه کتاب دانست و افزود: متناسب هر جامعه ای می توانیم سطح فرهنگ عمومی جامعه را افزایش دهیم که این افزایش فرهنگ به شدت وابسته به کتاب خواندن است.

نماینده عالی دولت در شهرستان طرح سفیران کتاب و دانایی را کار نو ایی دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دراختیار قراردادن کتاب برای کسانی که دسترسی نداشته باشند و یا کمتر دسترسی دارند کار نوایی می باشد که انتظار است این طرح ضمن ترویج کیفیت بخشی آن به منظور ارائه خدمات بیشتر توجه ویژه شود.

رضایی از اهداف این طرح را ضمن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ،جذب نوجوانان و جوانان به مسجد افزایش سرانه مطالعه ،کاهش آسیب و بزه های اجتماعی نام برد.

زرگری رئیس اداره کتابخانه عمومی شهر ستان معرفی طرح سفیران کتاب و دانایی پرداخت و گفت این طرح از از مصوبات انجمن کتابخوانی شهرستان می باشد که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی صورت می گیرد
وی در ادامه با اظهار به اینکه فضای کتابخوانی شهرستان محدود می باشد اهداف این طرح را برشمرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با قراردادن مبلغان در روستاهای شهرستان اقدام به توزیع کتاب های با موضوعات مختلف و رده سنی گوناگون می نماید که ضمن آگاهی بخشی سرانه مطالعه نیز افزایش می یابد.
گفتنی است این طرح به صورت دوماه به دوماه بین علاقمندان به صورت امانت توزیع می شود./شلتوک