برخورد دستگاه قضا با متخلفان زباله آستانه اشرفیه

277

رئیس کل دادگستری گیلان دستور داد: معضل زیست محیطی زباله در روستای کشل آزادسرای آستانه اشرفیه هم بصورت مقطعی و هم بصورت دائم باید برطرف شود.
به گزارش پایگاه خبری شلتوک: دو هفته پیش در پی گزارش خبری شلتوک رئیس کل دادگستری گیلان با حضور در آستانه اشرفیه از نزدیک معضل انباشت زباله این شهر در روستای کشل آزادسرا را بررسی کرد.
در پی این بازدید نشستی در دادگستری گیلان برگزارشد تا راهکارهای رفع این معضل بررسی شود.
در این نشست حجت الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان از عزم جدی دستگاه قضا در بررسی ریشه های معضل زباله و برخورد با متخلفان گفت و افزود:برای انباشت زباله در روستای کشل در طول ۳۰ سال گذشته پرونده ای باز کردیم که در مرحله جمع آوری اطلاعات است و همه افرادی که در طول این سالها در این زمینه مسئولیت داشتند باید پاسخگو شوند.
وی افزود: استاندار جدید گیلان که بزودی شروع به کار می کند باید معضل زباله گیلان را در اولویت کاری خود قرار دهد و اگر برای این معضل کاری نکنیم آینده ای برا ی ما وجود نخواهد داشت.
در این نشست حمید رضایی فرماندار آستانه اشرفیه گفت: برای ساماندهی محل زباله طرحی آماده شده است که طبق برآورد سال ۹۸ بیش از ۲۱ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی افزود: متاسفانه تاکنون فقط یک میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته که جوابگوی عملیات اجرایی این طرح نیست.
علی کیا سرپرست شهرداری آستانه اشرفیه هم گفت: به عنوان راهکار موقت علاوه بر سم پاشی، در صورتیکه مجوز برداشت ماسه از رودخانه برای شهرداری صادر شود می توانیم همه این زباله ها را با ماسه پوشش دهیم تا اثرات بهداشتی و زیست محیطی آن کاهش یابد.
در این نشست اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای کشل آزادسرا هم خواستار تشکیل کمیته ای برای بررسی مکان های جایگزین برای دفن اصولی و بهداشتی زباله و انتقال محل زباله از این روستا شدند.
احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در حاشیه این نشست گفت: مقرر شد در حال حاضر شهرداری آستانه اشرفیه راهکارهای موقت سمپاشی و شن ریزی را انجام دهد، فرمانداری این شهرستان هم نسبت به تخصیص بودجه و ادامه عملیات ساماندهی مکان فعلی اقدام کند و کمیته ای از دستگاههای مرتبط نسبت به شناسایی محل مناسب احتمالی برای جایگزینی مکان فعلی انباشت زباله روستای کشل تشکیل شود./انتهای پیام