مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان

228

وزیر کشور در رشت :‌ لیست مفصلی از توانمندی‌های گیلان برای جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک؛ احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان گفت : پیشینه و تاریخ درخشان گیلان زمین و افتخار آفرینی گیلانیان که دیار سید رشتی ها ، آیت الله بهجت ها ، میرزا کوچک ها و بسیاری دیگر از بزرگان و فرهیختگان و دانشمندان حتی در عصر حاضر همچون سمیعی ها و شهدایی ست که نمی توان به راحتی از نامشان گذشت .
وی گفت : از خودگذشتگی های بزرگمردانی همچون املاکی ها و قلی پور ها هم در حوزه معنوی و هم در حوزه علوم و دانش بر کسی پوشیده نیست.
گیلان دیار فرهیختگان و افتخارآفرینان / لزوم هدف گذاری برای توانمندی های گیلانوحیدی به ظرفیت های خدادادی گیلان اشاره کرد و گفت : در استانی که خداوند متعال منابع بسیاری به آن ارزانی داشته و امکانات و ظرفیت های مناسبی چون مرز خاکی و آبی با چهار کشور و اتصال به حوزه قفقاز و دروازه اروپا را دراختیار دارد ، نباید فقر و مشکلات اقتصادی و اجتماعی دغدغه آن باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه برای الگوی پیشرفت گیلان برش استانی مشخص و برنامه ریزی شود گفت : باید با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان به گونه ای تدبیر و هدف گذاری کرد که نه تنها مشکلات استان حل شود بلکه به استان های دیگر هم خدمات ارائه داد.
وزیر کشور در رشت :‌ استفاده از رانت در این دولت راهی نداردوی گفت : لیست مفصلی از ظرفیت های استان وجود دارد که باید بستر را به گونه ای فراهم کرد تا سرمایه گذاران جذب شوند و بدون دغدغه ، مجوز کار و سرمایه‌گذاری به آنها داده شود.
احمد وحیدی گفت : اهتمام رییس جمهور این است که طهارت عملی در کنار طهارت فکری و طهارت اخلاقی سه اصل مهم در ارائه خدمت به مردم باشد.
وزیر کشور گفت : استفاده از رانت و رانت خواری و سوء استفاده از مقام در راه و شیوه این دولت راهی ندارد.
وی افزود : باید به جوانان فرصت داد و شرایط را برای ابراز وجود و ارائه خدمت این قشر فرهیخته و متعهد و متخصص فراهم کرد.
در پایان این مراسم با قدردانی از ارسلان زارع ، استاندار سابق ، حکم اسدالله عباسی ، استاندار جدید گیلان از سوی وزیر کشور اهدا شد./انتهای پیام