دانشگاه آزاد اسلامی

228

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستانه اشرفیه با هدف گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۸۶ به صورت مرکز دانشگاهی و با ۵ رشته کاردانی شروع به فعالیت نمود که با تلاش و همدلی پرسنل و ریاست وقت واحد و همچنین مساعدت مسئولین شهر موفق به انجام اقداماتی در حوزه آموزشی، فرهنگی و بنیادی در جهت حفظ و  توسعه شد که در نتیجه این اقدامات در سال ۱۳۸۹ موفق به ارتقاء از مرکز دانشگاهی به واحد دانشگاهی گردید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستانه اشرفیه هم اکنون با دارا بودن حدود ۹۰۰ نفر  دانشجو و ۴۰ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی نقش بسیار مهمی در حوزه آموزشی، فرهنگی و بنیادی در سطح شهرستان دارد.

در دانشگاه آزاد آستانه اشرفیه در حال حاضر رشته های زیر فعال است:

کاردانی

تربیت بدنی، معماری، برق(الکترونیک)، تربیت معلم(زبان انگلیسی، ابتدایی، ادبیات فارسی)، حسابداری، کارهای ساختمانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزار کامپیوتر، برق صنعتی، مکانیک خودرو، الکترونیک، نقشه برداری، نقشه کشی معماری ، گرافیک.

کارشناسی

مهندسی( تکنولوژی الکترونیک، تکنولوژی مکانیک خودرو، تکنولوژی عمران، تکنولوژی نقشه برداری، کامپیوتر نرم افزار، تکنولوژی ساختمان، تکنولوژی برق قدرت، تکنولوژی برق شبکه های انتقال و توزیع، تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تکنولوژی عمران آب و فاضلاب، اجرایی عمران، تکنولوژی معماری، معماری)، آموزش(علوم تجربی، زبان انگلیسی)، حسابداری، شیمی کاربردی.

دانشگاه آزاد اسلامی  واحد آستانه اشرفیه  هم اکنون دارای ۳۰۷۸۸ مترمربع زمین تملیک شده با فضای ساخته شده آموزشی، پژوهشی، رفاهی و … به میزان ۳۱۹۴ مترمربع است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستانه اشرفیه با داشتن کادر هیات علمی مجرب و تعداد ۱۹ نفر با مرتبه های علمی دانشیاری، استاد یاری و مربی و همچنین دارا بودن ۱۶ نفر در بخش آموزش عالی نقش مهمی ایفا می کند.

در این واحد دانشگاهی ۵ کارگاه تخصصی برای رشته های فنی، ۲ آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی، ۲ سایت کامپیوتر مجهز، ۱۳ کلاس درس مجهز به ویدئو پروژکتور و چندین بخش آموزشی و رفاهی دیگر وجود دارد که در ادامه بصورت مصور معرفی می گردند.

http://www.asaiau.ac.ir