مردم و اداره برق مقصران رنگی بودن آب در آستانه اشرفیه

321

رئیس آب و فاضلاب آستانه اشرفیه ، قطع مکرر برق و وجود پمپ های مستقیم آب برروی شبکه را دلیل رنگی شدن آب شرب این شهر عنوان کرد
به گزارش پایگاه خبری شلتوک، رئیس آب و فاضلاب آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: آبی که از تصفیه خانه بزرگ گیلان به آستانه اشرفیه می رسد بسیار با کیفیت است اما وجود پمپ های مستقیم و غیرقانونی که مردم بر روی شبکه قرار داده اند مهم ترین علت رنگی شدن آب است.
سید فخرالدین حزنی افزود: در آستانه اشرفیه بیش از ۷۵ درصد مشترکان، پمپ آب را مستقیم به شبکه آب وصل کرده اند و فعالیت این پمپ ها در شبکه ایجاد تلاطم و حرکت مواد ته نشین شده در لوله ها و در نتیجه رنگی شدن آب می شود و از این لحاظ بیشترین آمار را در سطح استان داریم.
وی همچنین گفت: قطع و وصل مکرر برق در اسفند و فروردین هم یکی دیگر از عوامل ایجاد تلاطم در شبکه و رنگی شدن آب است.
رئیس آبفا اضافه کرد: کارشناسان آب و فاضلاب در ماه های بهمن و اسفند بطور مرتب هر یکشنبه و چهارشنبه ، اقدام به شستشوی شبکه می کنند تا از کدورت آب کاسته شود، اما افزایش مصرف آب در اسفند و فروردین باعث شد میزان کدورت آب زیاد شود.
وی افزود: همه مشترکینی که دارای پمپ مستقیم بر روی شبکه هستند شناسایی شده اند و بزودی از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می شود تا هرچه سریعتر به نصب منبع ذخیره آب قبل از پمپ و یا جمع آوری پمپ ها اقدام کنند.
البته خبرنگاران در این نشست چند سوال پرسیدند اما پاسخی دریافت نکردند.از جمله اینکه:
-وقتی مشترکین برای خرید انشعاب آب و در ازای مصرف آب پول پرداخت می کنند ، چرا آب باکیفیت دریافت نمی کنند؟
-آیا آب و فاضلاب در ازای روزهایی که آب رنگی بوده و مشترکین برای رفع نیاز خود مجبور به خرید آب شده اند از آب بهای مصرفی کم می کند؟
-مشکل رنگی بودن آب در نقاط مختلف شهرستان در یک سال اخیر بحرانی شده است و در سال های قبل اینچنین نبوده است، آیا پمپ های مستقیم در همین یکسال نصب شده اند؟
-چگونه است که بدهی آب مرتب از طریق پیامک ارسال می شود اما تاکنون همین جمع آوری پمپ های مستقیم اطلاع رسانی نشده است؟
-اگر شبکه آب آستانه اشرفیه اینقدر فرسوده است که قابل استفاده نیست، چرا تاکنون از طریق نماینده و فرماندارشهرستان در سطح استانی یا ملی مطرح نشده است؟/انتهای پیام