شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
خانه اخبار سیاسی حاشیه خلیج فارس مذاکره ایران و آمریکا را خواهد دید؟

حاشیه خلیج فارس مذاکره ایران و آمریکا را خواهد دید؟

172
سفر یک روزه و رایزنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیدار با مقامات کشورمان منجر به بروز گشایش در مذاکرات وین شد.
«جوزپ بورل» بامداد یکشنبه در توئیتی، خروجی مهم سفر خود به تهران و دیدار با مقامات کشورمان را از سرگیری مذاکرات برجامی نامید و نکته قابل توجه درباره این از سرگیری، اینکه اینبار مذاکرات نه در وین بلکه در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از سر گرفته می شود.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری تصریح کرد که بین ایران و آمریکا گفت‌وگوی مستقیمی انجام نخواهد شد.

او گفت: «ایران و آمریکا به صورت مستقیم گفت‌وگو نخواهند کرد بلکه من و تیمم من به عنوان هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها را تسهیل خواهیم کرد.»

بورل اضافه کرد: «مذاکرات متوقف شدند و چشم‌اندازی برای شروع مجدد آنها وجود نداشت. به لطف رایزنی امروز، طی روزهای آینده تماس‌های نزدیک بین ایران و آمریکا از سر گرفته خواهد شد. این خبر خوبی است و باید امیدوار باشیم که این، برجام را بار دیگر به ریل بازخواهد گرداند.

او گفت: «گفت‌وگوهای بین ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در وین انجام نخواهد شد چون گفت‌وها در فرمت ۱+۴+آمریکا انجام نمی‌شوند.»

این مذاکرات بین ایران و آمریکا شروع خواهد شد تا اختلافات سیاسی بین این دو کشور مورد بحث گفتگو قرار بگیرد که بورل آن‌ را توافقی سیاسی می‌خواند./شلتوک

منبع: اقتصاد نیوز ، فارس