معوقات رتبه بندی معلمان با حقوق شهریور واریز می شود

117
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از واریز معوقات رتبه بندی معلمانی که نسبت به احکام خود اعتراض داشتند با حقوق شهریورماه خبر داد.
به گزارش شلتوک،محمدمهدی کاظمی با حضور در یک برنامه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: مسائل رتبه بندی در حال انجام است، به اعتراضات همکاران نسبت به احکام رسیدگی شده است و در حقوق شهریورماه معوقات به حساب آنها واریز شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره تمهیدات آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس توضیح داد: برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس تقریبا از هفت الی هشت ماه قبل شروع می‌شود و ما برنامه ریزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ را از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز کردیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره چرایی هزینه‌های گزاف سرویس‌های مدارس، توضیح داد: سرویس مدارس جزو فعالیت‌هایی است که ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش ندارد اما مسئولیت آن بر عهده مدیر مدرسه گذاشته شده است. نهایتا امسال آیین نامه جدید به تصویب هیات دولت رسید. مدیر مدرسه وظیفه برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و اگر بخواهد برای این موضوع وقت بگذارد با مشکل مواجه می‌شود.
به گفته کاظمی، از سال گذشته تا کنون ۲۰۲۰ مدرسه با طرفیت بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور ایجاد شده و امسال نیز آموزش و پرورش برای جذب ۵۰ هزار معلم اقدام کرده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره آموزش و شناسنامه‌دار شدن معلمان مدارس غیر انتفاعی، اظهار کرد: فرآیند آموزش معلمان مدارس غیردولتی از خردادماه آغاز و دوره‌های آموزشی آن از اوایل شهریورماه شکل گرفته است و بر اساس آخرین گزارشات در استان‌ها فرآیند آموزش توسط دانشگاه فرهنگیان شروع شده است و ممکن است دوره‌ها در برخی استان‌ها به پایان نرسیده باشد اما در برخی استان ها این آموزش‌ها به پایان رسیده است. برنامه ریزی توسط دانشگاه فرهنگیان انجام شده است و در روزهایی که معلمان کلاس ندارند این آموزش ها تا مهرماه انجام می‌شود./شلتوک