معرفی نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

900

دوره اول محمدرضا امين ناصري

انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی ، پس از انقلاب۵۷ ، که مرحله اول آن در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ خورشیدی و مرحله دوم آن در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۹، برگزار شد.

انتخابات اولين دوره مجلس شوراي اسلامي در آستانه اشرفيه با حضور ۵ نامزد به نام هاي حسن عليزاده فر، محمدرضا امين ناصري، محمدعلي کريمي لاخان،علي اکبر احمدنژاد درگاهي و حاج قاسم موسي پور شرفشادهي برگزار شد ودر دور اول هيچ کدام از نامزدها اکثريت لازم را بدست نياوردند و حسن عليزاده فر با ۶۲۸۶ رأي و محمرضا امين ناصري با ۵۲۱۰ رأي به دور دوم راه يافتند.

در دور دوم انتخابات در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۹محمدرضا امين ناصري با کسب ۸۷۴۸ رأي از مجموع ۱۳۸۴۴ توانست از رقيب خود پيشي بگيرد ودر ۲۷ سالگي  به عنوان  اولين نماينده حوزه انتخابيه آستانه اشرفيه به مجلس شوراي اسلامي راه يابد.

 محمدرضاامین ناصری متولد۱۳۳۱ با تحصیلات لیسانس مهندسی پتروشیمی راهی مجلس شد. وی در سال اول و دوم مجلس عضو کمیسیون امور نفت و صنایع و معادن بود. ازجمله اقدامات جنجالی مجلس اول تصویب عدم‌کفایت سیاسی سیدابوالحسن بنی صدر و تصویب آزادی گروگان‌های سفارت آمریکا بودنماينده دوره اول شهرستان آستانه اشرفیه  در مجلس شوراي اسلامي در ادوار بعدي انتخابات شرکت نکرد و مسير علم و دانش را در پيش گرفت و در سال ۱۳۶۷ فوق‌لیسانس خود را با عنوان تحقیق در عملیات در میشیگان آمریکا و در سال ۱۳۷۲ دکترای خود را درمهندسی صنایع را در وست ویرجینیا امریکا اخذ و هم‌اکنون استاد دانشکده مهندسی صنایع و دستگاه‌ها دانشگاه تربیت مدرس و رئیس دانشگاه مهرآستان آستانه اشرفیه است.

نتايج مرحله اول انتخابات دوره اول مجلس شوراي اسلامي  در حوزه آستانه اشرفيه

حسن عليزاده فر – ۶۲۸۶ رأي

محمدرضا امين ناصري – ۵۲۱۰ رأي

محمدعلي کريمي لاخان – ۴۰۱۲ رأي

علي اکبر احمدنژاد درگاهي – ۲۸۹۶ رأي

حاج قاسم موسي پور شرفشادهي – ۲۶۵۵ رأي

نتايج مرحله اول انتخابات دوره اول مجلس شوراي اسلامي  در حوزه آستانه اشرفيه

محمدرضا امين ناصري – ۸۷۴۸ رأي

حسن عليزاده فر – ۵۰۹۰ رأي