طراحی کمیسیون های دوازده گانه نخبگان آستانه ای توسط نماینده مجلس

258

به گزارش شلتوک ، نجفی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب افزود :در حال حاضر ۵۰۰ طرح در مجلس در حال بررسی است و بدیهی است که من به عنوان نماینده بر تمام این موضوعات اشراف ندارم و نیاز به همفکری با نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان دارم.

ابراهیم نجفی امروز در جلسه ای که با حضور فعالان اجتماعی شهرستان در فرمانداری برگزار شده بود به دلیل تداخل برنامه ها و ناهماهنگی ها دیر حاضر شد و به سرعت جلسه را ترک کرد وبا عذر خواهی از حاضران از فرماندار خواست چند هفته بعد مجددا جلسه ای جهت استماع دغدغه فعالان برگزار شود، وی در ادامه گفت: بنده از تمام نخبگان ، صاحبنظران و فعالان دعوت می کنم با حضور در دفتر نماینده به کمیسیون های دوازده گانه که مطابق با کمیسیون های مجلس طراحی شده اند بپیوندند و نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت توسعه شهرستان گام برداریم.

همچنین در این جلسه فرماندار گزارشی از افتتاحیه های هفته دولت و نیز عملکرد یکساله فرمانداری ارائه کرد و گفت: سه طرح مهم شهرستان که شامل پل کابلی ،جاده کیاشهر و مخزن آب ۱۰۰۰۰ متر مکعبی هستند در زمان فرمانداری اینجانب پیشرفت خوبی داشتند و سعی کردیم چالشهای پیش رو را رفع کنیم.
رضایی با اشاره به اینکه بیشترین مطالبه فرمانداری از استاندار بحث پل کابلی بود گفت: متاسفانه پل  درگیر پیمانکار ناکارآمد بودکه به تعهدات خود درست عمل نکرد و از طرفی تجربه ساخت این نوع پل بسیار کم بود و مجموعه این عوامل باعث کندی پیشرفت کار شد که با پیگیری های به عمل آمده و مساعدتهای نماینده جدید  سرعت پیشرفت افزایش یافته است.

وی مهمترین چالش پیش روی جاده آستانه به کیاشهر را بحث جایگزینی نیوجرسی با بلوار عنوان کرد و افزود : آسفالت مناطق تعریض شده در حال انجام است و تیر برق های مزاحم جابجا شده اند و فقط به دلیل مخالفتهای مردمی قرار شد که مناطق باقیمانده بلوار کشی شود و نیوجرسی ها برگشت داده شود.

رضایی مخزن ده هزار متر مکعبی آستانه را از مصداق های استفاده از فرصتها عنوان کرد و گفت : محل تامین اعتبار این مخزن از اعتبارات بحران کرونا بود که با هشیاری به موقع توانستیم این اعتبار را برای شهرستان جذب کنیم.
فرماندار آستانه در پایان با ذکر نواقص زیرساختهای قدیمی آب و برق از مردم بخاطر اشکالات تامین آب و برق عذرخواهی کرد و عنوان کرد که برطرف کردن این مشکلات نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد که ان شاالله دولت تازه نفس در حل این مسائل کوشا خواهد بود.

همچنین در این نشست تعدادی از فعالان اجتماعی شهرستان دغدغه ها و مشکلات مردم را مطرح کردند و از مسئولان خواستند پیگیر چالشهای مردم باشند ، تعدادی از مسائل مطرح شده به صورت خلاصه شامل موارد زیر می باشد:

عدم انتخاب شهردار توسط شورای شهر

نداشتن دکل مخابراتی و اشکالات عدیده خطوط تلفن در برخی روستاها مانند کشل

وضعیت نامناسب دفع زباله در کشل آزادسرا

وضعیت نامناسب آب آشامیدنی برخی روستاها

بوی بد مرغ کیسم

وضعیت نامناسب واکسیناسیون و عدم پاسخگویی رییس مرکزبهداشت

فعال نبودن کمیته بانوان فرمانداری  عرم پیگیری مطالبات بانوان

تعیین تکلیف ساختمان سابق مرکز بهداشت

مشکلات جابجایی خاک در زمینهای کشاورزی و عدم مساعدت شوراها

مشکلات فرهنگیان

مشکلات بازنشستگان

کاهش محصول برنج بسیاری از مناطق به دلیل کم آبی فصل نشا و باران فصل درو و کمبود شلتوک

مشکل نا امنی به دلیل پرسه سگهای ولگرد