واریز معیشتی ، یارانه و سود سهام عدالت در اسفند ماه

431
به گزارش شلتوک به نقل از روابط عمومی وزرات اقتصاد ، به پرداختی‌های یارانه در اسفند ماه امسال دو واریزی دیگر اضافه می‌شود، یکی عیدی و دیگری سود سهام عدالت است. در ماه پایانی سال آخرین یارانه‌های امسال واریز می‌شود، همچنین قرار است دو دهه اول و سوم اسفند یک واریزی جدید اضافه شود.
در اسفند ماه آخرین یارانه معیشتی و نقدی امسال واریز می‌شود، زمان واریز این دو یارانه به ترتیب دهم و بیستم ماه پیش‌رو است.
مبلغ یارانه معیشتی متناسب با تعداد اعضای خانوار تعیین شود. همانند دوره‌های پیشین، واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.
مبلغ یارانه نقدی نیز همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است. در این ماه قسط دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا از خانوارهایی که آن را دریافت کردند کسر می‌شود.
بنا بر اظهارات مدیرعامل این شرکت، سود منتهی به اسفند ۹۹ مشمولانی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارند، حدود ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود که به حساب مشمولان واریز می‌شود. قرار است این سود در دهه سوم اسفند ماه واریز شود.
اگر هر یک از اعضای یک خانواده چهار نفره سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشته باشند، در پایان اسفند امسال در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود سهام دریافت می‌کنند.
همچنین میزان سود برای خانواده چهار نفره‌ای که برگه سهامشان یک میلیون تومانی است حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.
اخبار زیادی در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در چند وقت اخیر شنیده شده است اما این مبلغ قطعی یارانه نقدی از طرف دولت و یا مجلس هنوز اعلام نشده است. یارانه نقدی اسفند ماه با شرایط جدید در ۲۰ ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.مرحله یکصد و سی‌ و دوم یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه، روز چهارشنبه (۲۰ بهمن ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز  شد. واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال است.
وزیر کار با اشاره به ابهامات پرداخت یارانه معیشتی به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: دهک بندی که انجام شد به دلیل برخی محدودیت‌های اطلاعات در سامانه‌ها٫ محتاطانه انجام شده است.
براساس اظهارات عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، میزان یارانه نقدی و معیشتی رقم ۷۳.۸ هزار میلیارد تومان و میزان یارانه برای تامین کالاهای اساسی ۱۰۹ هزار میلیارد تومان و یارانه دارو، تجهیزات پزشکی، تکمیل بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه و تامین دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج ۷۰ هزار میلیارد تومان و یارانه نان و خرید تضمینی گندم ۷۱ هزار میلیارد تومان تعیین شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به سؤالی در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ گفت: متوسط پرداختی یارانه ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود و این مسئله براساس وضعیت دهک‌ها در جلسات کارشناسی تعیین خواهد شد./شلتوک